کتابخانه ها ظرفیت مناسبی برای ترویج آثار دینی در جامعه هستند

حجت الاسلام دعائیب با بیان اینکه اسلام هیچ ارزشی را بالاتر از علم نمی داند، گفت: کتابخانه ها از ظرفیت مناسبی برای دسترسی آسان مردم به آثار علوم دینی در راستای سلامت جامعه و ترویج علوم دینی برخوردار هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین «سید محمد حسن دعائی» امروز سه شنبه (۳۱ خرداد) در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی خراسان رضوی که در راستای افزایش همکاریهای فرهنگی بین دو مجموعه انجام شد؛ بیان کرد: باید بتوان فرهنگ علم و علم آموزی را در جامعه ایمانی کشور تقویت کرد.

 

مدیرعامل موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه اسلام هیچ ارزشی را بالاتر از علم نمی داند، گفت: علم نافع، قداستی الهی دارد که از علم توحیدی سرچشمه می گیرد. علمای بسیاری بر این مسئله اتفاق نظر دارند که علوم صرف و تجربی جزیی از علوم دینی است و لازم نیست حتما در روایات و احادیث به دنبال علوم دینی بگردیم.


محمدحسن دعائی با اشاره به فعالیتهای موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام استان، افزود: حرکت موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام خراسان رضوی در جامعه با نگاه جامعه سازی و تمدن سازی به اسلام و با توجه به ماموریت این موسسه در جبهه دوم، است. سعی ما بر این است تا با تولید محتوا با استفاده از علوم دینی راهکارهای مناسبی را در همه مشکلات زندگی اعم از خانواده، اجتماعی و ... به مردم نشان دهیم.


وی اظهار داشت: کتابخانه ها از ظرفیت مناسبی برای دسترسی آسان مردم به این آثار در راستای سلامت جامعه و ترویج علوم دینی برخوردار هستند.

کد خبر 1188013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha