استان گلستان جزو سه استان ضعیف کشور در بخش درآمد سرانه خانوار است

زنگانه با بیان اینکه استان گلستان با داشتن ظرفیت های فراوان جزو سه استان ضعیف کشور از نظر درآمد سرانه خانوار است، افزود: ۷۵ درصد جمعیت روستایی استان و ۴۱ درصد جمعیت شهری گلستان جزو پنج دهک کمتر برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علی محمد زنگانه» امروز (چهارشنبه ١ تیر) در گردهمایی جهادگران عرصه فرهنگ و تبلیغ گفتمان ساز گلستان با تبریک هفته تبلیغ و اطلاع رسانی دینی، گفت: گلستان به عنوان نگارستان ایران و رنگین کمان اقوام از هشت اقلیم مختلف برخوردار است و با استفاده از این  ظرفیت های خدادادی و امکانات فراوان می تواند از استان های برتر کشور از نظر پیشرفت و آبادانی باشد.

 

استاندار گلستان با بیان اینکه استان گلستان با داشتن ظرفیت های فراوان جزو سه استان ضعیف کشور از نظر درآمد سرانه خانوار است، افزود: ۷۵ درصد جمعیت روستایی استان و ۴۱ درصد جمعیت شهری گلستان جزو پنج دهک کمتر برخوردار هستند.

 

وی ادامه داد: اگر درآمد ناخالص استان ۵۶ هزار میلیارد تومان بوده است که این رقم جزو ۱.۱ دهم درصد از مجموع درآمد ناخالص کشور بوده است.

 

زنگانه با اشاره به اینکه گلستان در ضریب جینی توزیع درآمد شهر و روستاها در ردیف بیست و هفتمین استان کشور قرار دارد، گفت:   باید تلاش کرد تا چشم انداز افق ۱۴۰۴ درآمد ناخالص گلستان باید به دو برابر آن برسد، یعنی از ۵۶ هزار میلیارد تومان فعلی به حداقل  ۲۲۵ هزار میلیارد تومان و حداکثر ۵۰۰ هزار میلیارد تومان برسد.

 

وی افزود: استان گلستان می تواند فرصت ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی شود اما به دلایلی عقب مانده است.

 

استاندار گلستان افزود: در نظام مسائل استان گلستان در زیرساخت های که بتواند این درآمد را محقق کند حدود ٢۵ سال عقب است، یعنی استان های دیگر سایر زیرساخت هایی همچون آب، برق، راه، سد و غیره را دارند.

 

وی ادامه داد: استان های دیگر با منابع مالی فراوان و اعتبارات با دلار ارزان این زیرساخت ها را فراهم کردند ولی گلستان عقب مانده است.

 

زنگانه گفت: اگر این عقب ماندگی تاریخی در آب شرب را حل کنیم از مصوبات سفر ۴٠ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

 

کد خبر 1188527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha