ضرورت وجود مدیریت یکپارچه و فرماندهی واحد در مرز

قناعت بر ضرورت وجود مدیریت یکپارچه و فرماندهی واحد در مرز تأکید کرد و گفت: در دیدار با وزیر کشور و وزیر امور خارجه مقرر شد، استاندار به عنوان فرمانده و مدیریت واحد مرز تعیین باشد و نماینده ای را در این زمینه تعیین کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «جواد قناعت» عصر امروز (۲ تیر) در جمع خبرنگاران و در جریان سفر به شهرستان سربیشه، بازارچه مرزی ماهیرود را فرصتی بسیار خوب برای استان و شهرستان سربیشه خواند و اظهارکرد: متأسفانه برخی رویدادها در افغانستان باعث شد تا این بازارچه به صورت یک طرفه از سوی طرف مقابل بسته شود. 

 

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در این فاصله وزارت امور خارجه و نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان پیگیری هایی را انجام دادند و علاوه بر این ما هم در این خصوص بطور غیر رسمی دیدارهایی با تجار افغانستان برگزار کردیم.

 

وی با اشاره به اینکه بسته شدن بازارچه ماهیرود، فشار زیادی را به افغانستان تحمیل کرد و خسارت هایی را برای تجار افغان به همراه داشت، متذکر شد: بیکار شدن افراد زیادی به خاطر بستن بازارچه و پیگیری های همه جانبه مسئولان کشوری و استانی باعث شد تا امروز شاهد بازگشایی مجدد بازارچه مرزی و منطقه ویژه اقتصادی باشیم.

 

قناعت با ذکر این نکته که باید نقاط ضعف گذشته در این خصوص مرتفع شود، افزود: یکی از مشکلات گذشته، نبود مدیریت واحد در مرز بود که در این خصوص در جلسه مشترک استانداران استان های مرزی با وزیر کشور و وزیر امور خارجه، بر این موضوع تأکید شد. 

 

وی ادامه داد: با تأکیدی که صورت گرفت، مقرر شد استاندار به عنوان فرمانده و مدیریت واحد مرز تعیین باشد و نماینده ای را در این زمینه تعیین کند. 

 

به گفته وی؛ بنا به این تصمیم، در خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار به عنوان نماینده استاندار در امور مرز معرفی شده است.

 

استاندارخراسان جنوبی خاطرنشان کرد: این موضوع باعث ایجاد هماهنگی در بین دستگاه‌های مرتبط با مرز برای جلوگیری از جزیره ای عمل کردن خواهد شد.

 

قناعت در ادامه با اشاره به سفر یک روزه خود به سربیشه، گفت: قبل از برگزاری سفر نشست هایی برگزار می شود که نتیجه آن حضور و سفر استاندار است. 

 

وی با بیان این که در این سفر مصوبات خوبی برای درح، مود و سربیشه داشتیم، تصریح کرد: برای این مصوبات اعتبارات خاصی گذاشته شد و مقرر گشت در زمان تعیین شده اجرایی شوند.

کد خبر 1188942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha