دیدار هیاتی از رهبران حماس با رئیس جمهور لبنان

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در راس هیاتی از رهبران این جنبش صبح روز جمعه با میشل عون رئیس جمهور لبنان دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هنیه در جریان این ملاقات موفقیت حاصله در روند برگزاری انتخابات پارلمانی لبنان را به ملت این کشور تبریک و تهنیت گفت.

 

وی ضمن تاکید بر اهمیت قدرت و اقتدار لبنان و ثبات و امنیت این کشور، افزود که قدرت لبنان پشتوانه و مایه اقتدار ملت و آرمان فلسطین به شمار می رود.

 

وی خاطرنشان کرد که جنبش مقاومت اسلامی حماس با هر گونه دست اندازی رژیم صهیونیستی به منابع دریایی لبنان مخالف است.

 

هنیه در این دیدار به تشریح آخرین تحولات مربوط به فلسطین و قدس و مسجدالاقصی و تعرضات بی وقفه اشغالگران صهیونیست به مقدسات اسلامی و مسیحی پرداخت.

 

وی با اشاره به تحولات سیاسی منطقه خاورمیانه و تلاش های رژیم صهیونیستی برای نفوذ هر چه بیشتر به این منطقه از رهگذر عادی سازی روابط، افزود که این تلاش ها تقویت جبهه و موضع جهان عرب را می طلبد.

 

هنیه در این دیدار ضمن بررسی مسئله آوارگان فلسطینی در لبنان و لزوم بهبود وضعیت معیشتی و حقوقی آنان، بر پایبندی حماس به تحقق حق بازگشت این آوارگان و مخالفت این جنبش با هرگونه پروژه اسکان آوارگان یا کوچاندنشان و ایجاد میهنی جایگزین تاکید کرد.

 

از سوی ، رئیس جمهور لبنان ضمن عرض خیرمقدم به هیات حماس، بر مواضع ثابت لبنان در قبال ملت و آرمان عادلانه فلسطین تاکید کرد و دستاوردهای مقاومت و پایداری فلسطینیان را ستود.

 

وی یادآور شد که محاصره نوار غزه حاصل دستاوردهای و موفقیت های مقاومت است، اما این محاصره نتیجه معکوس داد و خلاف آنچه که رژیم صهیونیستی فکر می کرد، اتفاق افتاد.

 

میشل عون تصریح کرد:« حمایت ما از شما وظیفه ماست، و ما هرگز نمی توانیم بیت المقدس منهای کلیسای قیامه و مسجدالاقصی را تصور کنیم».

کد خبر 1189174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha