بهره مندی از ظرفیت هنر برای ترویج ارزش های ایرانی و اسلامی در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان

رئیس کمیته هماهنگی و پیگیری بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان گفت: بهره مندی از ظرفیت هنر برای ترویج ارزش های ایرانی و اسلامی در بین نسل جوان مورد توجه جشنواره است.

« معصومه حدادی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: دریافت و ثبت آثار واصله در کلیه بخش‌های جشنواره و ارسال به داوران هر بخش در زمان مقرر ، هماهنگی و پیگیری برنامه های کمیته ها و پیگیری مصوبات جلسات  از فعالیت های این کمیته است.

 

رئیس کمیته هماهنگی و پیگیری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان  افزود: برقراری ارتباط با کارگردانان کلیه گروه های شرکت کننده بر اساس لیست ارسالی ، پیگیری ارسال دعوتنامه به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان های دارای گروه های نمایشی شرکت کننده در جشنواره ، پیگیری جهت انتخاب و معرفی مترجمین جشنواره ، دریافت اسامی کلیه گروه‌های شرکت کننده و میهمانان از مرکز هنرهای نمایشی و اعلام به کمیته‌های مربوط از دیگر فعالیت های کمیته هماهنگی و پیگیری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان است.

 

حدادی با تأکید بر این‌که بهره‌مندی از ظرفیت هنر برای ترویج مفاهیم متعالی که ریشه در باورهای اعتقادی دارد؛ امری ضروری است، اظهار داشت: هنرمندان با تولیدات پرمحتوای خود می توانند ارزش های ایرانی و اسلامی را در بین مخاطبان خود ترویج دهند.

 

وی به ترویج آداب و رسوم اسلامی ایرانی و بومی  اشاره کرد و گفت: اصلی ترین راهکار این است که از ابزار و زبان هنر به ارایه داشته های غنی خود بپردازیم ، چرا که چیزی که با زبان هنر بیان شود هم ماندگاری بیشتری خواهد داشت و هم تاثیر گذاری آن بیشتر خواهد بود.

 

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، با هدف تقویت مهارت، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش، یکم تا ششم تیرماه به دبیری‌امیر مشهدی عباس با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

 

 

کد خبر 1189252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha