کاهش ۱۳ هزار و ۵۹ واحدی شاخص کل بورس

امروز شاخص کل بورس تهران معاملات خود را با ۱۳ هزار و ۵۹ واحد کاهش در محدوده یک میلیون و ۳۰۵ هزار واحدی پایان داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (شنبه 4 تیر) اولین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 815 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 532 هزار واحدی آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که امروز شاخص کل بورس تهران معاملات خود را با ۱۳ هزار و ۵۹ واحد کاهش در محدوده یک میلیون و ۳۰۵ هزار واحدی پایان داد. در معاملات امروز شنبه ۴ تیر ۱۴۰۱ شاخص هم‌وزن با ۳۶۶ واحد افزایش هم اکنون به رقم ۴۲۲ هزار واحد رسید.

 

ر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فملی با 2220 واحد و فولاد ب 221 واحد افت بیشترین تاثیر منفی و نمادهای خودرو با 700، خساپا با 424، حکشتی با 179، خپارس با 120 و وساپا با 111 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای خودرو - ايران‌ خودرو، خساپا – سايپا، ثفارس - عمران‌وتوسعه‌فارس‌، خپارس - پارس‌ خودرو، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي و اسياتك - انتقال داده هاي آسياتك در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

نمادهای فملی، فولاد، میدکو، تاپیکو، پارسان، فخور و وغدیر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند؛ و نمادهای خودرو، سآبیک، فملی، شستا، خساپا، شپنا، و فولاد بیشترین تراکنش را داشته اند. معامله گران بازار سهام در جریان معاملات نزدیک به ۷ میلیارد برگ سهم و اوراق مالی قابل معامله به ارزش ۴ هزار میلیارد تومان خرید و فروش کردند.

 

 

 

 

 

کد خبر 1189467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha