هدفگذاری ۵۰۰ میلیون دلاری صادرات از گلستان/ به ایجاد پایانه صادراتی نیاز داریم

زنگانه با بیان اینکه استان گلستان ظرفیت های خوبی برای رونق صادرات دارد از هدفگذاری صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری تا پایان امسال خبر داد.

«علی محمد زنگانه» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهارکرد: استان گلستان ظرفیت های خوب برای توسعه و رونق صادرات دارد و با توجه به موقعیت جغرافیایی و همجواری با کشورهای آسیای میانه می توانیم از این ظرفیت و مزیت برای افزایش صادرات بهره برد.

 

استاندار گلستان گفت: وجود مرز ریلی و جاده ای با کشور ترکمنستان و دسترسی کوتاه و آسان به کشورهای سی آی اس فرصت خوبی را برای توسعه صادرات گلستان فراهم کرده است‌.

 

وی افزود: از طرف دیگر با توجه به دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم و امضای تفاهم نامه های مختلف به ویژه با کشورهای ترکمنستان و قزاقستان می توانیم حجم بیشتری از کالاها را به این کشورها صادر کنیم.

 

زنگانه بیان کرد: یکی از مطالبات استان که در جلسه شورای اداری با حضور رئیس جمهور مطرح شد ایجاد پایانه صادراتی بود که می تواند ظرفیت مکملی در کنار منطقه آزاد اینچه برون باشد.

 

وی با اشاره به صادرات ۵۵.۶ میلیون دلاری صادرات کالا از استان گلستان طی سه ماهه بهار امسال گفت: با وجود این ظرفیت ها اما برنامه مشخصی برای رونق صادرات نداریم برای همین از مسئولان مربوطه خواستیم که پیش نویس برنامه رونق صادرات استان را تهیه کنند.

 

استاندار گلستان اضافه کرد: برهمین اساس صادرات از استان گلستان تا پایان امسال باید به ۵۰۰ میلیون دلار افزایش یابد.

 

کد خبر 1189600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha