مجتمع فاز یک شهرک صنعتی زاهدان میرجاوه افتتاح شد

همزمان با دهه تولید و تجارت ، مجتمع فاز یک شهرک صنعتی زاهدان میرجاوه با حضور معاون توسعه مدیریت ، منابع و امور استان های سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، همزمان با دهه تولید و تجارت 15 واحد سوله کارگاهی دانش بنیان و فن آور در مجتمع فاز یک شهرک صنعتی زاهدان میرجاوه با حضور معاون توسعه مدیریت ، منابع و امور استان های سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران افتتاح شد.

معاون توسعه مدیریت ، منابع و امور استان های سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: با توجه به شعار سال و دستورات مقام معظم رهبری و با هدف رشد و توسعه شرکت های دانش بنیان ، واحدهایی ایجاد شده است که با واگذاری آن ها به این شرکت ها شاهد تحول عظیم و محسوسی خواهیم بود.

وی اظهار داشت : با حمایت های مطلوب سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در سال گذشته با توجه به لیاقت و ظرفیت های توسعه ای و منطقه ای موجود در سیستان و بلوچستان بیشترین کمک ها و ردیف های اعتباری به این استان تخصیص یافته است.

" رضا رحیمی " افزود : تاکنون 22 پروژه زیر ساختی با اعتبار 84 میلیارد تومان برای استان سیستان و بلوچستان هزینه شده است که به لطف الهی روند ارایه خدمات زیر ساختی تا پایان سال همچنان تداوم خواهد داشت.

ایشان خاطر نشان کرد : سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در تلاش است که در سال جاری با برنامه ریزی های صورت گرفته 2000 واحد تولیدی راکد را در کشور به چرخه تولید و اشتغال مجدد باز گرداند.

معاون توسعه مدیریت ، منابع و امور استان های سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران بیان کرد : هم اکنون 30شهرک و ناحیه صنعتی مصوب و 28 شهرک و ناحیه صنعتی فعال در استان سیستان و بلوچستان می باشد ، این در حالی است که تا قبل از انقلاب اسلامی هیچ شهرک و ناحیه صنعتی در این استان وجود نداشته و این مهم نتیجه تلاش های بخش دولتی و سرمایه گذاران بخش خصوصی است.

وی بیان داشت : نگاه مقام عالی وزارت صمت و معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران به سیستان و بلوچستان با دارا بودن ظرفیت هایی چون دسترسی به دریا ، بندر اقیانوسی چابهار ، مرز طولانی با همسایگان شرقی و معادن متنوع ، حمایت همه جانبه در دو محورِ ایجاد زیر ساخت های مطلوب برای ترغیب سرمایه گذاران از سویی و راه اندازی کارخانه ها و واحدهای تولیدی متعدد از سوی دیگر با هدف تسریع در توسعه صنعت و تولید در این استان می باشد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان نیز گفت : با توجه به تنش های مهم آبی و کاهش چشمگیر بارندگی ، با حمایت ها و دستورات مقام عالی استاندار توانسته ایم قریب به 25 لیتر بر ثانیه پساب شهر زاهدان را جهت حل مشکلات آبی واحدهای تولیدی و فضای سبز به شهرک صنعتی زاهدان میرجاوه انتقال دهیم.

وی اظهار داشت : در پنجمین روز دهه تولید و تجارت که به نام " زیر ساخت مطلوب ، محرّک اقتصاد پویا " نام گذاری گردیده است ،15 واحد سوله کارگاهی دانش بنیان و فن آور با مساحت 3600 متر مربع و اعتباری بالغ بر 20میلیارد تومان در مدت زمان 15 ماه در مجتمع فاز یک شهرک صنعتی زاهدان میرجاوه افتتاح شد.

" علیرضا راشکی " افزود : بازدید از زیر ساخت های شهرک های صنعتی زاهدان ، مخزن ذخیره پساب صنعتی ، خط تولید تازه راه اندازی شده ی پنیر در واحد تولید فرآورده های لبنی "سجاد یکتا آریا " و همچنین واحد تولیدی صادرات محور لوله و اتصالات پلی اتیلن و پلی پروپیلن " آرمین لوله شرق " از دیگر برنامه های سفر معاون توسعه مدیریت ، منابع و امور استان های سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران به زاهدان می باشد.

شایان ذکر است واحد تولیدی سجاد یکتا آریا ، با سرمایه گذاری 82560میلیون ریال ، اشتغال 8    نفر ، ظرفیت تولید سالانه 5600 تن در زمینی به گستره 6000مترمربع و تولید انواع فرآورده های لبنی در شهرک صنعتی زاهدان میرجاوه و  همچنین واحد تولیدی آرمین لوله شرق ، با سرمایه گذاری 22005 میلیون ریال ، اشتغال 70 نفر ، ظرفیت تولید سالانه 8000 تن در زمینی به گستره 7217متر مربع و تولید انواع لوله و اتصالات پلی اتیلن و پلی پروپیلن در شهرک صنعتی زاهدان کارگاهی قرار دارند.

 

کد خبر 1190323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha