تأیید کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی سمنان زمینه تحول‌در توسعه تجارت و صنعت است

گلرو تأیید کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی و مرز هوایی فرودگاه سمنان را ظرفیت زیرساختی تحول‌آفرین در توسعه تجارت و صنعت عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «عباس گلرو» در جمع خبرنگاران با اشاره به فراهم شدن زیرساخت‌های توسعه صادرات در حوزه انتخابیه مرکز استان سمنان گفت: به زودی معاون اقتصادی وزیر امور خارجه به سمنان سفر می کند.

 

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محصولات تولیدی در سه شهرستان سمنان، مهدی‌شهر و سرخه برای صادرات از ظرفیت بالایی برخوردارند اظهارکرد: باید از این ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های فراهم‌شده برای توسعه صادرات به بهترین شکل استفاده شود.

 

وی وجود ۱۵ کشور در همسایگی ایران را فرصت کم‌نظیر برای توسعه صادرات در کشور عنوان و تصریح کرد: باید از این ظرفیت موجود برای توسعه صادرات به این کشورها بهره ببریم.

 

گلرو با اشاره به اینکه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی سمنان را در سنوات گذشته به‌عنوان یکی از مصوبات داشتیم اظهارداشت: در سفر رئیس جمهور به استان سمنان نیز به‌عنوان یکی از مصوبات مطرح شد.

 

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از الزامات کار برای عملیاتی کردن منطقه ویژه اقتصادی، اخذ مجوز صادرات و واردات و کد گمرکی در منطقه بود، اضافه کرد: با پیگیری‌هایی که در دو سال اخیر انجام دادیم، موفق به اخذ این مجوز شدیم.

 

وی با تأکید براینکه همه زیرساخت‌های لازم برای اخذ کد گمرکی مانند نصب دوربین‌های نظارتی، زیرساخت‌های ارتباطی و تأسیساتی مانند فیبر نوری، برق، گاز و مواردی ازاین‌دست فراهم می‌شد ادامه داد: حمایت‌های استاندار سمنان و فعالیت دستگاه‌های ذی‌ربط مانند شرکت شهرک‌های صنعتی و اداره کل گمرک استان سمنان سبب شد تا اکنون و پس از بازدید نمایندگان گمرک جمهوری اسلامی ایران و تأیید زیرساخت‌های ایجادشده در این منطقه ویژه از سوی آنان، منطقه ویژه اقتصادی سمنان دارای کد گمرکی شود.

 

گلرو بیان کرد: با صدور این مجوز، رویه‌های ترانزیت، صادرات، ورود قطعی و ورود موقت به منطقه ویژه اقتصادی سمنان انجام‌شده و با آن موافقت خواهد شد.

 

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صدور مجوز مرز هوایی برای فرودگاه سمنان از سوی هیئت دولت و پس از پیگیری‌های متعدد، از این مهم به‌عنوان مکملی برای توسعه صادرات و واردات در این استان در کنار منطقه ویژه اقتصادی سمنان یادکرد و گفت: با صدور مجوز مرز هوایی، فرودگاه سمنان هم مجوز واردات و هم مجوز صادرات دارد.

 

وی با تأکید براینکه محصولاتی که در استان سمنان تولید می‌شود، قابلیت صادرات دارد اظهارامیدواری کرد: از این ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ها به نحو احسن بهره ببریم.

 

به گفته گلرو مرز هوایی فرودگاه سمنان و کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی دو ظرفیت زیرساختی مؤثر و تحول‌آفرین در حوزه توسعه تجارت و صنعت است.

کد خبر 1190657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha