روحانی در تمام مراحل سفر حج در خدمت زائر و کاروان است

حجت الاسلام والمسلمین پروانه با بیان اینکه روحانی در تمام مراحل سفر حج در خدمت زائر و کاروان است، کلیدی ترین فعالیت در کاروان ها را به عهده روحانیون دانست و گفت: هر چه در این زمینه بیشتر سرمایه گذاری شود، بهره برداری بیشتری صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین «علی پروانه» در همایش روحانیون، معین ومعینه های مناطق 1 و 2 کاروان های حج تمتع 1401 مکه مکرمه که روز دوشنبه( 6 تیرماه) در هتل بلدالطیب برگزار شد سفر زیارتی حج را سرشار از معنویت، عرفان و تقرب به خداوند دانست.

مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثـه‌ مقام معظم رهبری گفت: بیشتر زائران، سالها در انتظار چنین سفری بوده‌اند و آماده بهره‌گیری از این سفر معنوی هستند و روحانیان کاروان ها نیز هدایتگر زائران به سوی اهداف بلند این سفر و واسطه این فیض بشمار می روند.


وی با بیان اینکه حضرت امام خمینی (قدس سره) سفر حج را سفر الی الله توصیف کردند، افزود:  روحانی علاوه بر راهبری و توجیه معنوی، زمینه ایجاد پیوند استوار و پیوسته زائران با خداوند را فراهم می سازد.


وی اضافه کرد: زائران نیز طالب حضور در کاروانی هستند که از روحانی موفق سود جوید تا آنان بتوانند اعمال و مناسک خویش را صحیح به انجام رسانند. روحانی، هم جان آدمی را صیقل می‌دهد و هم زمینه‌های صحیح ارتباط با جانان را فراهم می‌سازد و راه های حفظ این ارتباط را نشان می‌دهد.


حجت الاسلام پروانه با بیان اینکه کلیدی ترین فعالیت در کاروان ها  به عهده روحانیون است، گفت:  هر چه در این زمینه بیشتر سرمایه گذاری شود، بهره برداری بیشتری صورت خواهد گرفت.


وی افزود: روحانی طبیب دوّاری است که در تمام مراحل سفر حج در خدمت زائر و کاروان است. خادمان فرهنگی این جایگاه و نعمت بزرگ خداوندی را غنیمت شمرده و به میهمانان خانه خدا هر چه بیشتر خدمت کنند.

کد خبر 1190895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha