۲۵۰ هزار فارغ التحصیل کشاورزی در کشور/ مشکلات اراضی شیب دار شناسایی شود

عسکری با بیان ایتکه گیلان ظرفیت منطقه ای منحصر به فردی در حوزه کشاورزی دارد گفت: حدود ۲۵۰ هزار فارغ التحصیل کشاورزی در کشور وجود دارد و از این ظرفیت ها بهره گرفته شود‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، « محمدجواد عسکری» امروز ( پنج شنبه، ۹ تیر ) در جلسه کشاورزی و آب منابع طبیعی در سالن الغدیر استانداری گیلان اظهار کرد: امروزه امنیت غذایی یکی از مباحث مهم و جدی دنیا شمرده می شود.


رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بررسی ها نشان می دهد کشاورزی یکی از مباحث مهم رشد اقتصادی است گفت: با کمترین سرمایه می توان بیشترین بهره را از این حوزه به دست آورد.


عسکری اذعان کرد: در بخش کشاورزی با چالش های جدی مواجه هستیم در این راستا برنامه هایی تدوین و در دست اجراست.


وی اضافه کرد: با بهره گیری از نخبگان، دانشگاهیان و محققین و ... راهکارهای حل معضل و نارسایی های کشاورزی شناسایی و بررسی شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظرفیت های بالایی در حوزه کشاورزی داریم افزود: با عملیاتی کردن هر ماموریت امنیت غذایی گام های موثری در توسعه این حوزه برداشته می شود.


عسکری تصریح کرد: بیش از ۵۰۰ میلیون نفر در دنیا علاقمند به محصولات کشاورزی کشور ایران و گیلان هستند.


وی خاطر نشان کرد: با دانش بنیان کردن محصولات کشاورزی می توان فضای اشتغال و درآمد بالا را در کشور مهیا کرد.

وی در ادامه به تشکیل شورای قیمت گذاری اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: خرید تضمینی یکی از راهکارهای اجرایی شده در این راستاست. قیمت گذاری محصولات یکی دیگر از دغدغه های کشاورزان است که با تشکیل این شورا برطرف خواهد شد.

عسکری با اشاره به اینکه گیلان فضای منطقه ای کشاورزی منحصر به فردی دارد گفت]: گیلان مهمترین استان کشور در بخش تولید شمرده می شود.

وی در ادامه به توسعه باغات چای پرداخت و تصریح کرد: مشکلات اراضی شیب دار شناسایی و برطرف شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تولید توتون از دیگر مواردی است که در این استان مورد توجه قرار دارد، باندهای مافیایی سایه انداخته بر توتون کشور و عده ای قوی در این حوزه در حال بهره برداری هستند.


عسکری با تاکید بر اینکه گیلان قطب صادرات کیوی در کشور محسوب می شود، مشکل سردخانه این محصول را از دیگر مواردی دانست که دنبال می شود و اذعان داشت: کشور روسیه یکی از کشورهای مهم و علاقمند به این محصول است.‌


وی با بیان اینکه پیش بینی می شود جنگ آینده در دنیا برای تامین غذا باشد اضافه کرد: در بودجه ۱۴۰۱ اعتبار خوبی به بخش آب اختصاص یافته است و یکی از مصوبات جلسه این باشد که وزارت نیرو و شرکت آب در حوزه فرسودگی انتقال آب بخش کشاورزی و حفاظت از رودخانه ها تمهیداتی را در نظر بگیرند و تا یک هفته آینده وزارت نیرو گزارشی در این زمینه ارائه دهد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به وجود حدود ۲۵۰ هزار فارغ التحصیل بخش کشاورزی در کشور گفت: استاندار گیلان استان را در فضای پایلوت قرار دهد و از این فارغ التحصیلان استفاده کند در غیر این صورت این فرصت به تهدید تبدیل می شود.

عسکری افزود: گیلان می تواند از استان های پیشرو در بخش کشت گلخانه ای شود چرا که نزدیک مرز بوده و زیرساخت های صادراتی نسبتا خوبی دارد لذا باید اصلاح ساختاری در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 1191455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha