ازدواج به موقع جوانان، در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر است

امام جمعه موقت شهرستان ورامین گفت: ازدواج به موقع جوانان، در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر بوده و همگان باید در راستای ترویج ازدواج آسان گام بردارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران، حجت الاسلام حسین قدوسی نژاد امام جمعه موقت شهرستان ورامین، در خطبه‌های نماز جمعه امروز ضمن تاکید بر لزوم توجه جدی صاحبخانه ها به مستاجرها گفت: باید به هم رحم کنیم، تا خدا به ما رحم کند، در وضعیت کنونی اقتصادی اگر هوای هم را نداشته باشیم، برای مستأجران عزیز پرداخت اجاره بها مشکل است.

 

وی سپس به مناسبت اول ذیحجه و سالروز ازدواج حضرت علی (ع) با حضرت زهرا (س) بر ازدواج آسان و فرزند آوری تاکید کرد و گفت: ازدواج به موقع جوانان، در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر بوده و ایجاد تعهد و ارتقای اخلاق و معنویت در جامعه نقش آفرین است، باید هرکس نگران آینده فرزندان خود است و یا دل در گرو ارزش‌ها دارد، در راستای ازدواج آسان گام بردارد.

 

امام جمعه موقت ورامین خطر پیری جمعیت در کشور  را جدی عنوان کرد و افزود: مردم و مسئولان خطر پیری جمعیت جامعه ایران را جدی بگیرند.

 

وی ادامه داد: جامعه ایران روند پیری جمعیت را طی می‌کند، مردم و مسئولان خطر پیری جمعیت جامعه ایران را جدی بگیرند و برای مقابله با این چالش جدی کشور برنامه ریزی صورت بگیرد.

 

حجت الاسلام قدوسی نژاد در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه حمله آمریکا به هواپیمای مسافری و شهادت ۲۹۰ مسافر در سال ۶۷ را اوج جنایتکاری این دولت مستکبر دانست و گفت: در جریان این جنایت ضدبشری علاوه بر مسافران ایرانی، مسافرانی از کشورهای هندوستان، پاکستان، دبی، امارات و یوگسلاوی و ایتالیا حضور داشتند، که به همراه مسافران ایرانی مظلومانه و بدون هیچ جرم و گناهی در آتش سوختند.

 

خطیب جمعه ورامین گفت: یاد شهادت زائران حرم امن الهی در سال ۶۶ به دست آل سعود جنایتی دیگر از آمریکا و مزدورانش است.

 

وی بر لزوم نظارت جدی بر بازار و جلوگیری از اجحاف به مردم تاکید کرد و گفت: گزارش‌هایی که از وضعیت بازار پس از اجرای برنامه مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها ارائه می‌شود، اهمیت نظارت بر بازار در اجرای صحیح این طرح را متذکر می‌شود.

 

حجت الاسلام قدوسی نژاد ضمن تاکید بر برخورد قاطع با مفاسد علنی مثل بی حجابی به مواد قانونی برخورد با جرایم منافی عفت عمومی اجرای قانون اشاره کرد و گفت: باید از از آمرین به معروف و ناهیان از منکر حمایت کرد.

کد خبر 1191564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha