روح و جان زائران حرم نبوي معطر به شميم روحبخش ندبه شد

آيين معنوي و روحبخش دعاي پرفيض ندبه با حضور زائران ايراني حرم نبوي،‌ در مدينه منوره برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از پايگاه اطلاع رساني حج، زائران ايراني در هتل سبال مدينه منوره  دعاي ندبه را زمزمه و فضا را از عطر حضور مهدي فاطمه(س) آكنده كردند.


زائران آخرين كاروان هاي مدينه قبل كه اين روزها در شهر پيامبر ميهمان هستند،‌ در مراسم دعای روح بخش ندبه يكصدا نداي «عَزيزٌ عَلَيَّ اَنْ اَرَي الْخَلْقَ وَلا تُري، وَلا اَسْمَعُ لَكَ حَسيساً وَلا نَجْوي- براي من اينكه مردم را ببينم و تو را نبينم و از تو صدايي و نجوايي نشنوم، سخت است» را سردادند.


در اين آيين معنوي حجت الاسلام والمسلمين اكبر صمدي يزدي از خطيبان بعثه مقام معظم رهبري امام مهدي(عج) با اشاره به حديث«اَلْمَهدِيُّ مِن وُلدي، اِسْمُهُ اسْمِي و كُنيَتُهُ كُنيَتي، أشبَهُ النّاسِ بي خَلقاً و خُلقاً تَكُونُ بِهِ غَيبَةٌ و حَيرَةٌ تَضِلُّ فِيهَا الْاُمَمُ ثُمَّ يُقبِلُ كَالشَّهابِ الثّاقِبِ يَملَأُها عَدلاً و قِسطاً كَما مُلِئَت جَوراً و ظُلماً- مهدي از فرزندان من است، اسم او اسم من و كنيه او كنيه من است. از نظر خلقت و خوي شبيه‌ترين مردم به من است. براي او غيبت و حيرتي است كه امت‌ها در آن گمراه شوند سپس مانند شهاب ثاقب پيش آيد و زمين را پر از عدل و داد نمايد. همان‌گونه كه پر از ظلم و جور شده باشد» به بيان کلام رسول اكرم(ص) درباره امام زمان (عج) و سیمای حضرت مهدی (ع) در کلام نبوی پرداخت.


همچنين در اين مراسم حاج حميد رمضانپور از مداحان اهل بيت عصمت و طهارت(عليهم الاسلام) ضمن قرائت دعاي پرفيض ندبه مديحه سرايي و روضه خواني كرد.

کد خبر 1191731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha