لزوم تبیین جایگاه کتاب و کتابخوانی در فرهنگ اسلامی ـ ایرانی

فرماندار شهرستان آران و بیدگل بر لزوم تبیین جایگاه کتاب و کتابخوانی در فرهنگ اسلامی ـ ایرانی برای نسل جوان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، علی اکبر رضایی در نشست انجمن کتابخانه های شهرستان آران و بیدگل که با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اصفهان برگزار شد، گفت: یکی از راه‌های مهم توسعه فرهنگی اهمیّت دادن به مسأله کتاب، کتاب‌خوانی و ترویج مطالعه در جامعه، به ویژه در میان جوانان و نوجوانان است.

 

فرماندار شهرستان آران و بیدگل افزود: فراهم کردن بسترها و زمینه‌های مطالعه و دسترسی آسان جوانان به کتاب و توجه به نیازهای نسل جوان در حوزه کتاب و کتابخوانی از راه‌های موثر اشاعه و نهادینه‌سازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه است.

 

رضایی ادامه داد: محیط و شرایط خانواده، روش تربیتی و آموزشی والدین، طرز تفکر و نگرش والدین در رابطه با مطالعه و کتابخوانی، وجود کتب و نشریات قابل دسترس و نیز سطح اقتصادی و پایگاه اجتماعی خانواده، نقش بسزایی در ایجاد فرهنگ کتابخوانی در خانواده و تقویت آن دارد.

 

فرماندار آران و بیدگل تصریح کرد: جایگاه کتاب در فرهنگ اسلامی ـ ایرانی بایستی با برنامه‌سازی و برنامه‌ریزی و ترسیم جایگاه دانش و آگاهی، مطالعه و به‌روز بودن در دین مبین اسلام و فرهنگ ایرانی به‌ عنوان یک آموزه فراگیر و اساسی برای نسل جوان تبیین و نهادینه شود.

 

علی اکبر رضایی با اشاره به این که مکتب اسلام برای بحث کتاب و کتابخوانی تاکید و سفارشات فراوان دارد، گفت: بایستی برای رهایی جامعه از معضلات اجتماعی و ناهنجاری‌های فرهنگی، فرهنگ ارزشی کتاب و مطالعه را در بین مردم به ویژه جوانان و نوجوانان ترویج دهیم.

 

 

کد خبر 1191918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha