برگزاری جلسه بزرگداشت هفته حجاب و عفاف در سپاه ناحیه ورامین

جلسه بزرگداشت هفته حجاب و عفاف در سپاه ناحیه ورامین با حضور مسئولان برگزار شد و مقرر گردید مصوبات جلسه در مورد مقرر اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران، در آستانه 21 تیرماه سالروز حمله وحشیانه عوامل رضا خان به صحن مسجد گوهر شاد و کشتن صدها زن و مرد بی دفاع که برای دفاع از حجاب و عفاف و محکوم نمودن کشف حجاب به میدان آمده بودند جلسه گرامی داشت هفته حجاب و عفاف پیش از ظهر امروز در سپاه ناحیه ورامین برگزار شد.


حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین در جلسه بزرگداشت هفته حجاب و عفاف گفت: عملکرد پر از عیب و نقص ما این حوزه نشان دهنده این است که در حوزه اجرا ضعیف هستیم و دستگاه هایی که وظیفه ای به آنها محول شده است به درستی کار خود را انجام نداده اند.


وی افزود: کار میدانی در حوزه حجاب و عفاف لازم است و حجاب فاطمی باید توسط زنان محجبه به رخ جامعه ناآگاه و بعضا مغرض ما کشیده شود و پیام آن به کسانی که بنا به دلایلی رعایت این دستور الهی را نمی خواهند انجام دهند انتقال یابد.


وی مشکلات عدیده حوزه حجاب و عفاف را با توجه رها شدن این حوزه توسط متولیان امر را در حال حاضر بیشمار دانست و تصریح کرد: مسئولان دولتی، دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و بسیج باید از طرح های حمایتی حوزه حجاب و عفاف بصورت مستقیم و ویژه حمایت کنند وگرنه در آینده مشکلات زیادتر خواهد شد و اگر کوتاهی کنیم شاید جبران آن بسیار سخت تر شود.


حجت الاسلام رضا پور امام جمعه بخش جواد آباد در این جلسه گفت: رضا خان ملعون دو کار را ضد دینی برای ضربه زدن به اسلام انجام داد یکی برداشتن چادر و دیگری اهانت به عمامه روحانیت بود.


وی پیش بینی و اجرای برنامه های فرهنگی را خواستار شد و افزود: گاهی باید بعضی کارها از جمله داشتن حجاب اسلامی را فرهنگ کنیم و ادارات باید در راس این تحول باشند و مدیران در این خصوص پای کار باشند.


حجت الاسلام رضا پور بیان داشت: وظیفه حکومت است که جلوی مشکلات و معضلات اجتماعی و فرهنگی را بگیرد و در رابطه با حجاب و عفاف نیز وظیفه مسئولان رده بالا بسیار سنگین است.


سرگرد سعید تاجیک فرمانده سپاه ناحیه ورامین در این جلسه گفت: بعضی رسانه ها در اختیار این دولت مظلوم نیست و برخی از آنان دست دلالان بزرگ اقتصادی است که باید در این خصوص با تذکرات لازم جو رسانه ای را به سمت بیان حقایق و تبیین خدمات صورت گرفته سوق دهیم.


وی در خصوص بزرگداشت هفته حجاب و عفاف گفت: تیرماه یادآور خاطره تلخ هجوم دژخیمان رضا شاه به مسجد گوهر شاد و قلع و قمع کردن مردمی است که مدافع حجاب و مخالف کشف حجاب بودند.


سرگرد تاجیک ادامه داد: وضعیت رعایت حجاب و عفاف اکنون در کشور مطلوب نیست و دستگاه ها و مدافعان حریم خانواده باید برای این یادگار حضرت زهرا سلام الله علیها به میدان بیایند و مسئولان با جدی گرفتن مشکلات اجتماعی از جمله نادیده گرفتن فرهنگ حجاب و عفاف با حمایت از طرح های حمایتی زمینه ساز این دستور الهی و قرآنی باشند.


فرمانده سپاه ناحیه ورامین برگزاری مراسم و برنامه های بزرگداشت هفته حجاب و عفاف را عنوان کرد و بیان داشت: مراسم محوری در روز ۲۱ تیر در یکی از میادین برگزار خواهد شد، و برگزاری مراسم در پارک خانواده، تقدیر از زنان موفق در حوزه حجاب در عناوین مختلف و با عنوان زن الگوی هزاره سوم، نصب بنرها و بیلبورد های گرامی داشت هفته حجاب و عفاف در سطح شهر، برگزاری مسابقه کتابخوانی در خصوص حجاب، برگزاری جشن با محتوای جشن طهورا در پارک ها و بوستان های شهری، انعکاس بیانیه حجاب و عفاف در سطح رسانه ها، تهیه کلیپ، دستنوشته، مونشن گرافی و پوستر حجاب و عفاف، تجلیل از بانوان محجبه ادارات، حمایت از تولیدات حجاب و عفاف در اصناف و تذکر به تولید کنندگان و فروشندگان لباس های نامتعارف از جمله برنامه های پیش بینی در این هفته خواهد بود.

 

حسین فخاری معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین در این جلسه با تاکید بر رعایت حجاب و  عفاف در ادارات و اهتمام جدی فرمانداری شهرستان در برخورد با بدحجابی گفت: مسئولان مصوبات این جلسات را  اجرایی نمایند و در حوزه حجاب و عفاف همه از جمله مسئولین ادارات باید احساس مسئولیت نمایند و به وظیفه قانونی خود در مورد حجاب و عفاف عمل کنند تا بدنه دستگاه ها و ادارات از این خطر فرهنگی مصون بمانند.

کد خبر 1191926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha