برگزاری همایش «الزامات و سازوکارهای فنی، اجتماعی و اقتصادی تحقق طرح نهضت ملی مسکن»

مرکز پژوهش های مجلس در راستای شناسایی موانع و مشکلات بخش تولید مسکن، همایش «الزامات و سازوکارهای فنی، اجتماعی و اقتصادی تحقق طرح نهضت ملی مسکن» را برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان،‌ براساس اصل 31 قانون اساسی، همه مردم حق برخورداری از مسکن مناسب را دارند و دولت مکلف است برای تحقق این امر به ویژه برای اقشار آسیب پذیر مانند کارگران و روستاییان، تمهیدات و اقدامات لازم را انجام دهد.


از آنجا که در نتیجه بی‌توجهی به حوزه مسکن در طی سال‌های گذشته کشور با کمبود و نقصان در این حوزه روبرو شده است، قیمت مسکن و زمین با یک جهش غیرقابل باور در سال‌های اخیر مواجه شد، بنابراین مجلس یازدهم با تدوین طرح جهش تولید مسکن، زمینه تولید سالانه یک میلیون مسکن را فراهم کرد و طی نامه شماره ۶۷۵۸۵ مورخ 1400/06/30 ابلاغ شد. از آنجایی که دولت مکلف شده تا طی ۴ سال، سالانه یک میلیون واحد مسکونی تولید و عرضه نماید. اهتمام دولت سیزدهم به اجرای برنامه نهضت ملی مسکن بوده و این برنامه از اولویت‌های اساسی دولت است.


از سویی مرکز پژوهش‌های مجلس نیز در شناسایی موانع و مشکلات بخش تولید مسکن رسالت سنگینی دارد که باید به آن توجه کرد، بنابراین این مرکز به برگزاری همایشی تحت عنوان «الزامات و سازوکارهای فنی، اجتماعی و اقتصادی تحقق طرح نهضت ملی مسکن» با هدف ایجاد بستری مناسب برای تصمیم سازی و ارائه راهکارهای عملیاتی در حوزه مسکن در تاریخ ۱۳/۰۴/۱۴۰۱ از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۹:۳۰ در سالن شهید مدرس مرکز با حضور مدیران و مسئولان وزارت محترم راه و شهرسازی به عنوان دستگاه اصلی مسئول اجرای این قانون و همچنین نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط با طرح اعم و جمعی از اساتید و متخصصان در زمینه مسکن اهتمام ورزیده است.

 

کد خبر 1192009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha