احیای امر به معروف و نهی از منکر سلامت خانواده و جامعه را به دنبال دارد

آیت الله دری نجف آبادی گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و آگاه سازی مردم از توطئه های فرهنگی دشمنان، سلامت خانواده سلامت جامعه را به دنبال دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» امروز شنبه (11 تیر) در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی، با اشاره به اهمیت ترویج این فریضه الهی در جامعه گفت: ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید با برنامه‌های خلاقانه و غیرمستقیم همراه باشد و مسئولان امر این مهم را در دستور کار خود قرار دهند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، با اشاره به اهمیت فعالیت ها و برنامه ها به صورت غیر مستقیم و هدفمند، افزود: اجرای مستقیم برنامه‌های امر به معروف و نهی از منکر ممکن است نتیجه قابل قبولی نداشته باشد اما فعالیت‌های غیرمستقیم می‌تواند اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه کار در حوزه امر به معروف و نهی از منکر نیازمند دقت نظر و حساسیت ویژه است، ادامه داد: امروز که دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی فرهنگ و نسل جوان ما را نشانه گرفته اند، بیش از هر زمانی نیازمند هم افزایی و وحدت و تبیین امر به معروف و نهی از منکر در جامعه هستیم و باید با برنامه های خلاقانه خود جوانان و نوجوانان را در این مهم دخیل کنیم.

 

این مقام ارشد استان جدیت در اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌ها، خلاقیت، نشاط و شادابی در برنامه‌ها را ضروری دانست و بیان کرد: برنامه‌ها باید قابلیت عملیاتی شدن و اثرگذار بودن داشته باشند و تمامی دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها پیوست امربه معروف را جدی بگیرند.

 

امام جمعه اراک با تاکید بر نهادینه شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بیان کرد: تنها راه احیاء اخلاق و سبک زندگی ایرانی و اسلامی در جامعه نهادینه شدن فرهنگ امر به معروف است و این مهم تکلیف یک دستگاه یا ستاد خاصی نیست و آحاد جامعه باید نسبت به آن احساس تکلیف کنند.

 

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و آگاه سازی مردم به خصوص بانوان از توطئه های فرهنگی دشمنان نظام اسلامی تاثیر به سزایی در حفظ بنیان خانواده دارد، گفت: این مهم بدون شک سلامت خانواده سلامت جامعه را به دنبال خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه دشمنان از سال های گذشته به دنبال هویت زدایی از انقلاب اسلامی هستند، ادامه داد: آنها بعد از شکست در جنگ نظامی، جنگ ترکیبی و شناختی را در دستور کار قرار داده اند و در صدد هستند با تخریب اعتقادات و زیر سوال بردن عفاف و حجاب به اهداف شوم خود دست یابند.

 

این مقام مسئول بر هوشیاری و آگاهی همه جانبه تاکید کرد و گفت: ملت ایران باید آگاه و هوشیار باشند تا توطئه های شوم دشمنان را خنثی کنند.

کد خبر 1192059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha