فهما نوعی فروشگاه فرهنگی است/ کانون های رابط پیشرو و الگوی سایر کانون ها هستند

ناهیدی فرد با اشاره به اینکه فهما نوعی فروشگاه فرهنگی است، گفت: کانون های رابط پیشرو و الگو برای سایر کانون ها در اجرای فعالیت ها و ثبت اطلاعات کانون در سامانه بچه های مسجد هستند.

خبرگزاری شبستان همدان: اوقات فراغت پدیده ای است که از یک سو مناسب ترین بستر برای رشد و شکوفایی استعدادهای گوناگون و ابعاد مختلف وجود نوجوانان و جوانان به شمار می آید و از سویی دیگر می تواند زمینه ساز بسیاری از مشکلات اجتماعی بوبزه کارهای فردی و اجتماعی باشد.

 

بنابراین باید با آگاهی و دانش با آن رو به روشویم و برنامه ای سنجیده و منظم برای رویارویی با آن داشته باشیم از اوقات فراغت بایستی به عنوان یک فرصت یاد کرد،اگرجامعه برنامه ریزی و تدبیر لازم برای بهره برداری از این فرصت را نداشته باشد، قطعا این فرصت به یک تهدید می انجامد.

 

در واقع مناسب ترین فرصت برای توسعه مهارتهای شناختی و شکوفایی استعدادهاست.زمانی که دانش آموزان بدون اینکه تکلیف درسی موظفی را عهده دارباشند با علاقه و انگیزه شخصی درزمینه های متنوع آموزشی به فعالیت بپردازند مسلما تلاش ایشان در این شرایط مطلوب و خوشایند ذهنی و روانی منجر به فراگیری های پایدار خواهد شد.

 

با توجه به جوان بودن جامعه کنونى ما و رشد روز افزون انواع انحرافات بخصوص در بین دانش آموزان، لازم است که به مسئله مهم اوقات فراغت توجه ویژ هاى نمود تا بتوان با پر نمودن اوقات فراغت در جهت مطلوب و رشد ارزش هاى اجتماعى و اسلامى، از انحرافاتى که نسل جوان را تهدید مى کند به نحو مطلوبى جلوگیرى به عمل آورد.

 

بنابراین جامعه سالم جامعه اى است که اعضاى آن بتوانند ضمن رفع نیازهاى زندگى از طریق اشتغال متعارف، از سرگرمى هاى سالم، روابط انسانى مطلوب و شعف عاطفى که از صرف صحیح اوقات فراغت خویش حاصل مى کنند چنان مسرور شوند که براى لذتى زودگذر، راه انحراف در پیش نگیرند.

 

«حمیدرضا ناهیدی فرد» در نشست هماهنگی طرح غنی سازی اوقات فراغت با حضور مسئولین امور مساجد و رابطان کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان های استان همدان برگزار شد،  گفت: در زمان کرونا که مسائل و مشکلات خاص خود را داشت بسیاری از فعالیت ها  و کلاس های علمی و هنری که باید به صورت حضوری برگزار می شد،  تعطیل بود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان افزود: دشمنان در عرصه های مختلف  از جمله در دوران هشت سال دفاع مقدس و در زمان کرونا تلاش می کردند روحیه یاس و ناامیدی در جامعه ترویج یابد، که هرگز موفق نشدند و  در زمان کرونا با توجه به توان داخلی و وجود دانشمندان و پزشکان توانمند در کشور توانستیم با تولید واکسن کرونا را شکست دهیم.

 

 

وی به بحث  اهمیت فضای مجازی و رسانه ها ی مختلف در عصر کنونی اشاره کرد و گفت:   طبق تحقیقات علمی بیش از 40 میلیون نفر کاربر گوشی هوشمند داریم که بیانگر این است که باید فعالان فرهنگی برای فضای مجازی برنامه داشته باشند.

 

ناهیدی فرد به طرح غنی سازی اوقات فراغت  اشاره کرد و اظهار داشت: فعالیت‌های مختلفی در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت بچه‌های مسجد با شعار «مسجد، شور بندگی، نشاط زندگی» طراحی شده است که هرکدام از این برنامه‌ها با هدف تحقق جذب کودکان و نوجوانان به مساجد، ترویج معارف اسلامی، مهارت‌آموزی و نشاط بخشی در تابستان ۱۴۰۱ در سطح کانون‌های مساجد اجرایی می‌شود.

 

 وی  با بیان اینکه طرح غنی‌سازی اوقات فراغت در قالب  3 شبستان رواق‌های ۱۲ گانه در سامانه بچه‌های مسجد  بارگزاری  می‌شود، افزود: ایجاد بستر مناسب برای نزدیک شدن و انس گرفتن جوانان و نوجوانان با رشته‌های فرهنگی و هنری یکی از مهمترین اهداف پیش بینی شده در طرح اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

 


   
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد  استان همدان با اشاره به اهمیت توجه به جوانان و نوجوان و تربیت دینی و اسلامی آنان، تصریح کرد: اوقات فراغت بهترین فرصت طلایی برای تبلیغ معارف دینی در بین جوانان است.

 

وی در ادامه به چهارمین دوره فهما اشاره کرد وافزود: فهما خود نوعی سوپر مارکت فرهنگی است که  کانون ها می توانند در بخشی که  در آن فعالیت می کنند ، با ثبت اطلاعات  رواق تخصصی ویژه ای داشته باشند.

 

ناهیدی فرد ادامه داد: مدیران کانون ها تا 27 تیر ماه فرصت دارند رواق تخصصی کانون خود را شناسایی و انتخاب کنند و تا پایان آذر ماه جهت ثبت اطلاعات فعالیت های کانون در سامانه بچه های مسجد فرصت دارند.

 

وی ادامه داد: با بهره گیری از ظرفیت ادارات ارشاد در شهرستان ها و انعقاد تفاهم نامه با انجمن های مختلف فرهنگی هنری  می توان در جهت جذب مربیان توانمند در کانون ها اقدام کرد.

 

 

 

 

کد خبر 1192543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha