فاز نخست عملیات اجرایی آسفالت خیابان های اصلی شهر آبادان آغاز خواهد شد

بغلانی گفت: به پیشنهاد اعضای شورای شهر اجرای فاز نخست عملیات آسفالت معابر و خیابان های اصلی سطح شهر آبادان به معاون وزیر در امور عمرانی ارائه شده و در صورت مواففت وزیر در آینده ای نزدیک این پروژه ها آغاز می‌شوند.

«قاسم بغلانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با اشاره به نشست عمرانی شهرداری با دستگاه های اجرایی آبادان اظهار کرد: در نشست اعضای شورای شهر با معاون وزیر در امور عمران و رئیس سازمان شهرداری و دهیاری های کشور نتایج بسیار خوبی در خصوص حوزه شهری بخصوص پروژه های عمرانی آبادان حاصل شد.

 

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان خواستار هماهنگی بین دستگاهی جهت انجام پروژه های عمرانی شد و افزود: معاون وزیر در امور عمرانی به رفع موانع در زمینه پروژه های عمرانی آبادان تاکید داشتند.

 

وی تصریح کرد: تلاش شورا و شهرداری آغاز عملیات اجرای آسفالت معابر و خیابان های اصلی است تا رضایت‌مندی شهروندان حاصل شود که در همین راستا پیشنهاد انجام این پروژه ها توسط اعضای شورای شهر به وزارت کشور داده شد. 

 

بغلانی با بیان اینکه برای انجام پروژه های عمرانی با کیفیت مناسب و عدم دوباره کاری در وهله نخست زیرساخت های لازم بررسی و فصل مشترکی بین دستگاه های اجرایی تنظیم خواهد شد اضافه کرد: چنانچه مشکلی در زیرساخت ها وجود نداشته باشد و در صورت موافقت وزیر کشور پروژه آسفالت معابر اصلی شهر آبادان به زودی آغاز خواهد شد.

 

وی بیان کرد: سایر دستگاه های اجرایی باید پروژه های خود را با شورا و شهرداری آبادان هماهنگ کنند که نیاز است در این راستا فصل نامه مشترک میان دستگاه های اجرای شهر آبادان تهیه شود.

 

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان عنوان کرد: همچنین مقرر شد شهرداری یکی از کلان شهرها در اسرع وقت به عنوان معین آبادان معرفی شود که صورتجلسه این نشست به امضا رسیده و فقط در انتظار دستور وزیر کشور هستیم.

 

وی همچنین با تقدیر از نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی به منظور پیگیری و هماهنگی برای برگزاری این نشست ها به دستاورد مهم اعضای این شورای در ماموریت کاری به تهران اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه در این ماموریت کاری مقرر شد ۲ دستگاه خودروی مجهز آتش نشانی توسط وزارت کشور در مرداد ماه سال جاری و ۲ دستگاه خودروی حمل زباله با ظرفیت هر کدام ۶ تن، ۲۰۰ عدد باکس زباله طی هفته جاری و احیای زمین های چمن و آسفالت معابر منطقه ۷۰۰ واحدی از طریق شرکت اسکان ایرانیان زیر مجموعه بنیاد مستضعفان با دستور رئیس بنیاد مستضعفان و اعتباری بالغ بر ۳۲۰ میلیارد ریال (جهت آسفالت منطقه ۷۰۰ واحدی) به شهرداری آبادان تخصیص داده شود.

 

بغلانی اضافه کرد: تفاهم نامه این ۲ خودروی حمل زباله و ۲۰۰ باکس زباله نیز منعقد شده که در روز دوشنبه ۱۴ تیرماه تحویل خواهد شد.

 

وی با اشاره به اختصاص چمن برای زمین های ورزشی موجود در سطح شهر آبادان از سوی شرکت اسکان ایرانیان تاکید کرد: بر اساس برآورد اولیه حدود ۱۴ زمین در سطح شهر آبادان وجود دارد که طی تفاهم نامه ای نیز مقرر شد در آینده نزدیک این شرکت چمن های مورد نیاز را تامین کند و وظیفه بازسازی و نگهداری بر عهده شهرداری آبادان قرار گیرد.

 

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان به برگزاری نشست با رئیس بافت فرسوده کشور اشاره کرد و گفت: در این جلسه مسئله پروژه جمع آوری آب های سطحی منطقه سلیچ را مطرح کردیم و مقرر شد پیمانکاری که در این محل در حال فعالیت است پیرو قرارداد منعقده در این زمینه، کل پروژه را به سرانجام برساند.

 

وی با اشاره به تخصیص ۱۴۰۰ تن قیر در طرح بافت فرسوده به آبادان ابراز کرد: با توجه به اینکه منطقه سلیچ غربی در این طرح قرار دارد، مقرر شد پس از اجرای کامل پروژه دفع آب های سطحی، عملیات آسفالت معابر آن نیز توسط شهرداری آبادان اجرایی شود.

 

بغلانی یاد آور شد: با عنایت رئیس بافت فرسوده کشور دستور پرداخت ۲۰ میلیارد ریال به مجری پروژه دفع آب های سطحی منطقه سلیچ صادر شد که در اسرع وقت با بارگزاری صورت وضعیت در سامانه به پیمانکار پرداخت خواهد شد.

 

کد خبر 1192563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha