اربعین حسینی آبروی نظام و جهان اسلام است/  اربعین حسینی گفتمانی پویا و زنده در جهان

بهرام نیا با بیان اینکه تامین امنیت، سلامت، رفاه و بهداشت مهم ترین نیاز زائران است، گفت: ۱۸ کمیته در ستاد اربعین فعال بود و ۸ استان معین در تکمیل زیرساخت های اربعین در حال مشارکت هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، استاندار ایلام، صبح امروز(۱۳ تیر) در دیدار با اعضای قرارگاه مردمی خادمین اربعین حسینی، اظهار کرد: بیان اینکه ۸۰۰ میلیارد تومان به اعتبارات استان با رایزنی های انجام شده افزوده شده است، اظهار کرد: زیرساخت های راه اربعین در حال تکمیل شدن است و برای تسریع در تکمیل پروژه ها از ماشین آلات، تجهیزات و  راهداری ۸ استان معین در ایلام مستقر هستند. از حمیل تا مهران و از مهران تا دهلران و ملکشاهی و ایوان در مسیرهای مواصلاتی

 

« حسن بهرام نیا»  با بیان اینکه  قرارگاه مردمی خادمین اربعین حسینی، ترکیبی از دلدادگان امام حسین ( ع) است که با تمام توان و با روحیه جهادی در عرصه های فرهنگی و زیربنایی در حال فعالیت هستند، گفت:  کمتر از سه ماه به کنگره جهانی و بزرگ اربعین باقیمانده است و از تمامی مناطق دنیا در این پیاده روی شرکت می کند.

 

وی با بیان اینکه  اربعین حسینی یک گفتمان پویا و زنده در جهان است، یادآور شد: این گفتمان در دنیا نهادینه شده است و در واقع کنگره اربعین یک موهبت الهی است که هم به صورت فردی و هم به صورت اجتماعی نصیب ایلام شده است.

 

استاندار ایلام تصریح کرد: همانطور که از طریق رسانه ها و مطبوعات اعلام شده و هر دو هفته یکبار نشست اربعین در استان و کشور با حضور تمامی اعضا برگزار و تصمیمات خوبی در این نشست ها اتخاذ می‌شود.

 

بهرام نیا با بیان اینکه مسئولیت اصلی ستاد اربعین با وزارت کشور است، گفت: ۱۸ کمیته در ستاد اربعین فعال است و هیچ کمیته ای به این ستاد کم و یا اضافه نمی شود.

 

رئیس ستاد اربعین استان با بیان اینکه اقدامات خوبی تاکنون از جمله در دست اجرا بودن تصفیه خانه فاضلاب مهران، تامین آب روزانه برای ۵۰۰ هزار زائر، برق مورد نیاز برای خدمات رسانی شایسته به زائران و ... انجام شده است، افزود: تاکنون دو بار رییس ستاد اربعین کشور به ایلام سفر کرده و از نزدیک از زیرساخت های اربعین بازدید و مشکلات را احصا نمودند.

 

استاندار ایلام تامین امنیت، سلامت، رفاه و بهداشت در حین استقرار را مهم ترین نیاز زائران است عنوان کرد و گفت: آب سرد کن که و احداث کارخانه یخ در حال انجام است و دولت با قدرت با نگاه رویکرد مردمی تمام توان خود را بکار خواهد گرفت.

 

وی با بیان اینکه نگاه دولت نگاه مردمی  در پیشبرد  همه امور به ویژه در برگزاری کنگره بزرگ اربعین حسینی است، ابراز کرد: از همه ظرفیت ها به ویژه ظرفیت های مردمی در راستای برگزاری هر چه باشکوه برگزار کردن اربعین حسینی استفاده می شود.

 

بهرام نیا با بیان اینکه  اربعین حسینی مقدمه حکومت  جهانی و ظهور امام عصر ( عج ) است، تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری هر جا کار را به مردم واگذار کردیم به همان میزان توفیق داشتیم که مصادق بارز آن کنگره عظیم اربعین است.

 

 

کد خبر 1192663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha