چاپ ۳۰ عنوان کتاب از مجموعه دانشنامه حوزه هنری استان همدان

سموات گفت: حدود ۳۰ عنوان کتاب از مجموعه دانشنامه استان چاپ، ۴۰ عنوان در حال بررسی و آماده سازی و ۱۰۰ عنوان کتاب نیز برای چاپ در آینده پیش بینی شده است.

«محمدمهدی سموات» با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۳۰ عنوان کتاب از مجموعه دانشنامه استان چاپ، ۴۰ عنوان در  حال بررسی و آماده سازی و ۱۰۰ عنوان کتاب نیز برای چاپ در آینده پیش بینی شده بود، به خبرنگار شبستان گفت:  بررسی ها نشان می دهد حدود ۶۰ درصد از این تقریبا ۱۷۰ عنوان، در عین متانت علمی و پژوهشی، متاسفانه با رسالت ها و ماموریت های اصلی و تخصصی حوزه هنری انقلاب اسلامی هم راستا نیست.

 

رئیس حوزه هنری همدان افزود:  آغازکننده تولید دانشنامه های استانی در حوزه های هنری را حوزه هنری استان گیلان اعلام کرد و افزود: حوزه هنری گیلان به عنوان نخستین استان تولید کننده دانشنامه است و پس از اقدام این مرکز، تولید دانشنامه های استانی در چشم انداز برنامه ریزی برخی استان ها قرار گرفت.

 

وی، کاهش چشم گیر بودجه تخصیص یافته برای دانشنامه را دلیل دیگر تغییر مسیر دانشنامه استان دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه بودجه تخصیص یافته به دانشنامه نسبت به سال ۹۶ تقریبا به یک چهارم تقلیل یافته و در عین حال هزینه های آماده سازی و چاپ چندین برابر شده است به ناچار حوزه در دوره قبلی مجبور شده بود تا به علت کمبود منابع مالی تیراژ عناوین چاپ شده دانشنامه را تا ۵۰ جلد، یعنی در حد آرشیوسازی یک تحقیق علمی پایین بیاورد .

 

سموات مسیر جدید دانشنامه استان همدان را جدی تر از گذشته و در مسیر تخصصی مأموریت های نهاد حوزه هنری انقلاب اسلامی اعلام کرد و گفت: با در نظر گرفتن جمیع جهات و نیز مشکلات عدیده ای که بر سر راه دانشنامه وجود داشت لزوم انجام تدابیر جدیدی برای ادامه فعالیت ها در حیطه دانشنامه بدیهی بود ولذا در مرحله اول پیگیری امور دانشنامه همدان به واحد پژوهش حوزه هنری استان واگذار شد .

 

رئیس حوزه هنری همدان در خصوص پروژه جدید سال جاری دانشنامه استان همدان گفت: پروژه مرحوم «محمد سماوات» مسئول تدارکات سپاه استان همدان دوران دفاع مقدس ، از شخصیت های برجسته، مؤثر، انقلابی و شاخص استان و همچنین پروژه تاریخ شفاهی و ساخت مستند هنرمند انقلابی همدان استاد«رضا برجی» رکورددار عکاسی جنگ در جهان و از همراهان شهید آوینی در برنامه آتی دانشنامه استان همدان قرار دارد.

 

 

کد خبر 1192888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha