حج موهبتی الهی است که باید از آن بهره لازم را برد

آیت الله دری نجف آبادی سفر معنوی حج را موهبتی الهی دانست و گفت: حجاج بیت الله الحرم باید قدر این ایام را دانسته و بهره لازم را از آن ببرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» امروز چهارشنبه (15 تیر) در کلاس درس اخلاق مدیران دستگاه های اجرایی استان مرکزی که هر دو هفته یک بار در محل بیت نماینده ولی‌فقیه در این استان مرکزی با حضور مدیران دستگاه های اجرایی استان برگزار می شود، حج را تجلی فضایل و مکارم اخلاقی و بهترین گذرگاه به سوی خداوند و نیکوترین منزل تزکیه و تهذیب نفس  دانست و گفت: حجاج بیت الله الحرام باید از این فرصت الهی به خوبی استفاده کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، وحدت، اتحاد و همدلی، توحید، ایمان و تقوا را از مهم‌ترین دستاودهای مراسم حج دانست و افزود: این مراسم معنوی و اجرای دقیق دستورات عبادی حج انسان را به پروردگار نزدیک تر می کند.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت ولایت و ولایتپذیری گفت: ولایتپذیری از اصول دین اسلام و ولایت فقیه ستون اصلی خیمه انقلاب است و همه باید در راستای صیانت ای اصل ولایت فقیه تلاش کنند.

 

این مقام ارشد استان عزت و اقتدار نظام اسلامی را در گروه دفاع از حریم ولایت دانست و ادامه داد: تمام اقشار مختلف مردم و مسئولان باید به رعایت این اصل مهم اهتمام ویژه داشته باشند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به توطئه های همیشگی دشمنان در بخش های مختلف گفت:دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی و در راس آن جبهه استکبار همواره در صدد ضربه زدن به ارزش های انقلاب اسلامی و آرمان های امام و شهدا بوده اند که این مهم هوشیاری ملت ایران را می طلبد.

 

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: ملت ایران همان‌گونه که در طول این سال‌ها با هوشیاری و تبعیت از ولایت و در صحنه بوده اند و بزرگترین حماسه‌ها را خلق کرده  امروز نیزباید در گام دوم انقلاب این آمادگی را با قوت حفظ کند.

 

وی همچنین به مشکلات اقتصادی و معیشتی نیز اشاره کرد و گفت: رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم از مهمترین وظایف مدیران است که باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

کد خبر 1193444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha