یازدهمین جشنواره منطقه‌ای بومی – آئینی فیلم و عکس ژیار کردستان برگزار می‌شود

دریایی از برگزاری یازدهمین جشنواره منطقه‌ای بومی-آیینی فیلم و عکس ژیار در آذرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان صبح چهارشنبه 15 تیرماه در جلسه مشترک با رئیس انجمن سینمای جوانان دفتر سنندج اظهار داشت: یازدهمین جشنواره منطقه ای بومی-آیینی فیلم و عکس ژیار در آذرماه سال جاری برگزار می‌شود.

 

وی افزود: با هدف حمایت از هنرمندان عرصه سینما و عکس همچنین تشویق و ترغیب جوانان و فعالان عرصه سینما وعکس به تولید آثار با زمینه کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی یازدهمین جشنواره فیلم وعکس ژیار در آذرماه سال جاری برگزار می شود.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان تصریح کرد: با توجه به اینکه در دو سال اخیر جشنواره ژیار کردستان به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشده بود این دوره (یازدهمین) با شکوه و عظمت خاصی در آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

 

وی ضمن اشاره به محتوای آموزشی جشنواره اذعان داشت: در جشنواره امسال برگزاری کارگاه های آموزشی در حوزه فیلم سازی و عکاسی با حضور اساتید برجسته این عرصه مدنظر برگزار کنندگان خواهد بود.

 

دریایی در خصوص تاثیر جشنواره ها بر روند فعالیت های فرهنگی و هنری به ویژه تولید آثار اینچنین گفت: بدون شک برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌ها در صورتی که بر اساس روش و اصول علمی برگزار شود در تولید آثار فرهنگی و هنری و کاهش آسیب‌های اجتماعی وفرهنگی در جامعه کنونی کردستان بسیار موثر است، جشنواره فیلم و عکس ژیار به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای حوزه فیلم کوتاه و مستند و عرصه عکاسی است که علاوه بر تولید آثار مشوق بزرگی برای جوانان و نوجوانان علاقمند به عرصه فیلم سازی است. 

 

وی در پایان ضمن قدردانی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، شهرداری سنندج، انجمن سینمای جوان ایران به جهت همکاری ومساعدت های لازم در برگزاری جشنواره اظهار داشت: تولیدات و آثار سینمایی در همه عرصه های زندگی مردمان این دیار از ایران به ویژه مدیریت شهری تاثرگذار خواهد بود، بنابراین حمایت از برگزاری جشنواره را قدر می‌نهیم.

 

در جلسه مشترک سالم صلواتی رییس انجمن سینمای جوانان دفتر سنندج و فیلم ساز برجسته استان با علی اصغر دریایی  مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان که با حضور سامان احمدی معاون امور هنری و سینمایی و کارشناسان مربوطه دیروز ۱۱ تیرماه برگزار شد, بنا شد فراخوان یازدهمین جشنواره منطقه‌ای بومی - آیینی فیلم و عکس ژیار کردستان هر چه سریعتر در تقویم سازمان امور سینمایی کشور انجمن سینمای جوانان ایران قرار گیرد و گاهنامه جشنواره تنظیم و منتشر شود.

کد خبر 1193460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha