​معلمان پاسخگوی شبهات دانش‌آموزان به‌ویژه در حوزه عفاف و حجاب باشند

​پور رمضان از عملکرد آموزش و پرورش انتقاد کرد و گفت: متاسفانه معلمان آموزش و پرورش توانایی پاسخ به شبهات دانش‌آموزان خاصه در حوزه عفاف و حجاب را ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «شهره پوررمضان» امروز (چهارشنبه، ۱۵تیر) در نشست خبری با خبرنگاران که در بسیج رسانه استان گیلان برگزار شد اظهار داشت: امروزه مسئله حجاب به موضوعی سیاسی و ابزاری برای انتقام سیاسی تبدیل شده است و این موضوع گاهی اوقات در فضای مجازی به جنگ و جذب تبدیل می‌شود.

 

این پژوهشگر، نویسنده و کارشناس حوزه عفاف و حجاب، حجاب را موضوعی کاملا اجتماعی دانست و با بیان اینکه نگاه اسلام و ادیان نسبت به پوشش نگاهی اجتماعی است عنوان کرد: پوشش درست برای هم زن و هم مرد نگاهی است که تشیع به موضوع حجاب دارد.

 

وی با بیان اینکه معضلات فرهنگی پشت معضلات اقتصادی پنهان شده است افزود: مشکلات اقتصادی توجیهی برای کشف حجاب و بدحجابی نیست و این امروزه به ابزاری برای برخی جهت دشمنی با موضوع حجاب و به حربه جنگ نرم تبدیل شده است.

 

این مدرس حوزه و دانشگاه از عملکرد آموزش و پرورش انتقاد کرد و یادآور شد: متاسفانه بسیاری از دانش‌آموزان ما امروزه به مسائل دینی شناختی ندارند در حالیکه انقلاب اسلامی بزرگترین انقلاب قرن بیستم و پایه‌های آن بر مبنای فرهنگی استوار بود.

 

پور رمضان با تاکید بر اینکه بسیاری از معلمان آموزش و پرورش توانایی پاسخ به شبهات دانش‌آموزان خاصه در حوزه عفاف و حجاب را ندارند اظهار داشت: در نظام آموزش و پرورش از حیث درس عملکرد خوبی داشتیم اما این عملکرد در بخش تدبیر به هیچ عنوان خوب نبوده است.

 

پژوهشگر، نویسنده و کارشناس حوزه عفاف و حجاب با تاکید بر اینکه شبهات دانش‌آموزان همزمان با سنشان و به دلیل نداشتن ادله در حال بزرگتر شدن است اضافه کرد: به دلیل  عدم رفع این شبهات، شاهد کینه های سیاسی علیه اسلام هستیم و انقلاب اسلامی از حیث فرهنگی دچار مشکلات اساسی شده است.

 

این مدرس حوزه و دانشگاه وجود گشت ارشاد و ابزاری مانند اینها برای دفاع از عفاف و حجاب را لازم و ضروری دانست و ضمن دفاع از آن اذعان کرد: بدون شک اگر نافرمانی‌های مدنی در حوزه عفاف و حجاب شدت بگیرد ابزارهای تنبیهی و جبر دیگر جوابگو نخواهد بود.

 

پور رمضان با تاکید بر اینکه مسأله عفاف و حجاب نباید محصور به یک روز و هفته خاص بشود اذعان کرد: کاهش معضلات اقتصادی، تخصص محوری در آموزش و پرورش و تبیین درست در جامعه به عفاف و حجاب و ترویج آن کمک شایان توجهی می‌کند.

 

کد خبر 1193491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha