برگزاری جشن های دهه امامت و ولایت در بیش از ۹۰ ایستگاه و محله یزد

حجت الاسلام صداقت با اشاره به برنامه های دهه امامت و ولایت در یزد گفت: جشن های دهه امامت و ولایت در بیش از ۹۰ ایستگاه و محله یزد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام مجتبی صداقت مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد در نشست خبری برنامه های دهه امامت و ولایت گفت:شهرداری یزد مفتخر به این است که ستاد مبشر غدیر را در خود جای داده و بحث غدیر را به صورت ویژه مورد توجه قرار داده است.
وی افزود: امسال توانستیم از هفته های قبل این ستاد رم شکل دادیم و برای بگشاید اهل بیت علیهم السلام برنامه ریزی کنیم تا مردم بتوانند استفاده کنند.
 
حجت الاسلام صداقت گفت: شروع این دهه همزمان با ثبت جهانی شدن یزد رو در ادامه نیز عید قربان داریم.
 
وی گفت: تیرماه امسال برای ما داغ است که برنامه های مختلفی را در زمینه فرهنگی و هنری و اجتماعی داریم که دهه امامت و ولایت و هفته مبارزه با مواد مخدر، عید مباهله، عید. قربان از جمله این برنامه ها است.
 
مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد گفت: اتفاق خوب امسال همکاری با اداره کل میراث فرهنگی و برگزاری جشن تابستانی است.
 
وی افزود: ستاد مبشر غدیر با شورای سیاستگذاری در شهرداری ایجاد شد که هفت کمیته برای آن طراحی شده است و یکی از ویژگی های جشن ما نیز بحث مردمی بودن جشن های غدیر است.
 
حجت الاسلام صداقت گفت: امسال ایستگاه های مبشر غدیر را با حضور مردم داریم که بیش از ۹۰ مجموعه مردمی برای برگزاری جشن و ایستگاه مبشر غدیر مراجع کرده اند.
 
وی بیان کرد: ۱۲ ایستگاه اصلی در شهر ایجاد کرده ایم و در کنار آن نیز دورهمی عیدانه در پارک آزادگان و طراحی و تولید محتوا را داریم.
 
مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد ادامه داد: بیش از ۹۰ ایستگاه و جشن محلی نیز داریم که برگزاری خطبه خوانی، مسابقه کتابخوانی از جمله برنامه های این ایستگاه ها است.
 
وی گفت: برگزاری جشن علوی برای ۵۵ زوج و ۱۱۰ نفر در روز بیستم تیرماه و برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در روز ۲۴ تیرماه، برگزاری خطبه خوانی با موضوع غدیر به همراه جشن خانگی ویژه بانوان از جمله برنامه های دیگر ما است.
 
حجت الاسلام صداقت گفت: برگزاری پویش خوان غدیر نیز از طرح های دیگر ما است که هنرمندان آثار خود با محوریت غدیر و همچنین موضوعات ازاد ارسال میکنند تا پس از برگزاری نمایشگاه و فروش آثار آن، عابدی حاصل از آن برای درمان کودکان سرطانی هزینه شود.
 
وی افزود: جشن بزرگ سادات با همکاری موسسه ذریه الرسول، گردهمایی ورزشکاران پهلوانی و زورخانه ای در روز ۲۶ تیرماه، اختتامیه کنگره شعر رضوی در ۲۷ تیرماه در حسینیه امیرچقماق با حضور محمد اصفهانی، جشنواره ملی نهج البلاغه نیز از دیگر برنامه های ما است.
 
وی افزود: ما به دنبال برگزاری جشن بزرگی برای مردم بودیم که در تاریخ ۲۵ تیرماه این برنامه را خواهیم داشت.
 
حجت الاسلام صداقت گفت:فضاسازی شهری یکی از وظایف اصلی شهرداری است که کارهای ویژه ای در راستای جشن اهل بیت علیهم السلام خواهیم داشت.
 
وی گفت: جشن شباب الحسن در ۲۱ تیرماه، نمایشگاه خط و خوشنویسی ،تور گردشگری نیز در این ایام انجام می شود.
کد خبر 1193521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha