نظارت مستمر بر کالای مشمول استاندارد در لرستان

قنبریان با اشاره به نظارت مستمر کارشناسان اداره استاندارد، بر کالا و خدمات مشمول استاندارد، افزود: سیستم نظارت بر شعله اجاق گازهای عرضه شده در بازار لرستان کنترل می شود.

« مرضیه قنبریان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: کالاها و خدمات مشمول استاندارد، به صورت مستمر توسط کارشناسان اداره کل استاندارد لرستان نظارت و بازرسی می شوند.

 

مدیرکل استاندارد لرستان افزود: در این راستا سیستم نظارت بر شعله در اجاق گازهای عرضه شده در بازار استان به صورت مستمر کنترل می شود.

 

وی ادامه داد: در تیر ماه سال جاری در طرح کنترل بازار، بازرسی از اجاق گازهای موجود در سطح عرضه انجام گرفت.

 

قنبریان خاطرنشان کرد: در این طرح ویژه، اجاق گازها اعم از فردار یا بدون فر، توسط کارشناسان اداره کل از نظر سیستم نظارت بر شعله (ترموکوپل)، داشتن علامت استاندارد، وضعیت برچسب انرژی، وجود لبه های تیز و برنده، و وضعیت سر شعله های اجاق گاز مورد بررسی قرار گرفتند و موارد مغایر مشاهده شده، حهت بررسی بیشتر و برخورد قانونی به استانهای محل در اعلام شد.

 

مدیرکل استاندارد لرستان اظهار کرد: بر اساس این گزارش، کالاهای مشمول مقررات استاندار اجباری باید دارای علامت استاندارد و کد ده رقمی باشند.

 

قنبریان افزود:  شهروندان می توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی ذیل نشان استاندارد درج شده بر روی کالاها، به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ از مشخصات کالا و هم چنین اعتبار پروانه استاندارد آن آگاه شوند.

کد خبر 1193801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha