حذف نقاط قوت و پررنگ کردن نقاط ضعف از ابزار جنگ روانی دشمن است

امام جمعه منطقه خیرآباد شهرستان ورامین گفت: حذف نقاط قوت و پررنگ کردن نقاط ضعف از ابزار جنگ روانی دشمن است و همه این ها فقط برای ناامید کردن ملت بزرگ ایران است.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران، حجت الاسلام جعفر طزری امام جمعه خیرآباد ظهر امروز جمعه ۱۷ تیر ۱۴۰۱ در خطبه های نمازجمعه این هفته، ضمن توصیه و سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: یکی از ابزارهای شیطان ایجاد روحیه ناامیدی در بندگان خدا است به ویژه بندگان گنهکار، بدین معنا که انسانی در زندگی خطا کرده است شیطان از طریق وسوسه اینگونه القاء می‌کند که تو با این گناهان دیگر آمرزیده نمی شوی، این کار باعث می‌شود انسان پشت به خدا کرده و در گناه غوطه ور  شود.


وی گفت: خداوند برای جلوگیری از این ترفند شیطان در آیات متعدد از بندگان گنهکار خود خواسته که هرگز نا امید نشوند و از رحمت خدا مأیوس نشوید؛ که تنها گروه کافران، از رحمت خدا مأیوس می‏ شوند.


امام جمعه خیرآباد افزود: هر شخصی که مرتکب گناهی می‌شود تا وقتی مأیوس نباشد در صدد توبه بر آمده و با استغفار آمرزیده می‌شود ولی شخص مأیوس آمرزیده شدنی نیست زیرا امیدی به آمرزش و مغفرت الهی ندارد تا توبه کند،انسان همواره باید از گذشته های سوء نگران و نسبت به آینده خود نیز بیمناك باشد و در عین حال این خوف و اندوه هرگز نباید به گونه‌ای باشد كه انسان را مایوس و ناامید سازد که این خود گناهی كبیره و دام شیطان می‌باشد.


حجت الاسلام طزری خاطرنشان کرد: خداوند منان رحمتی بی‌پایان دارد و از همه بندگان گنهكار خود دعوت نموده است كه به او التجا نموده و به سوی رحمت بیكرانش دست نیاز بگشایند و وعده داده است كه اگر توبه نموده و دست از زشتی‌ها بشویند همه گناهان را خواهد بخشید و آنان را مشمول لطف و كرم بی انتهای خود خواهد كرد.


وی با بیان اينکه در آستانه روز عرفه قرار داریم، بیان کرد: خداوند را سپاسگزاریم  که این توفیق را به ما داد تا عرفه دیگری را درک کنیم در روایات در اهمیت عرفه آمده است که اگر کسی در ماه مبارک رمضان مورد رحمت و غفران خدا واقع نشد باید تا عرفه منتظر بماند بلکه در عرفه آمرزیده شود این بدین معنا نیست که خداوند شاید بیامرزد بلکه بدین معناست که اگر ما مخلصانه و صادقانه توبه کنیم خداوند ما را مورد عنایت خویش قرار می‌دهد.


خطیب جمعه خیرآباد افزود: متأسفانه  روز عرفه برای عده ای هنوز ناشناس است و علامت آن اینکه بدنبال هر کاری می‌روند الا درگاه خداوند تبارک و تعالی، روز عرفه روز دعاست نمونه آن دعای عرفه امام حسین علیه السلام است، پس روز عرفه باید دعا کرد اما نه برای خود بلکه برای دیگران، انسان زرنگ‌ در روز عرفه برای دیگران دعا می‌کند تا ملائکه  چند صد برابر آن را برای او از خداوند طلب کنند.


حجت الاسلام طزری ضمن فرارسیدن عید قربان، گفت: یکی از اعمال روز قربان، قربانی کردن است خصوصا برای کسانی‌که سال‌های گذشته به حج مشرف شده اند، اگر برای انسان مقدور نیست به تنهایی قربانی کند و می‌تواند با کمک دیگران اینکار را انجام دهد، باید از مال گذشت تا بتوانیم در راه خدا از جان بگذریم، قربانی کردن یک سنت دینی است بجای آنکه بدنبال ایجاد سنت های غلط و غیر شرعی باشیم مواظب باشیم سنت های دینی از بین نرود.


وی با بیان اينکه در آستانه دهه ولایت و امامت  قرار داریم، عنوان کرد: دهه ای که عید غدیر خم در آن قرار دارد و به بنابه  روایتی بزرگترین عید است، متأسفانه در بحث غدیر آنقدر کوتاهی کردیم که عده ای منکر اصل غدیر و عده ای هم آن را تأویل کردند، اگر غدیر را همانند محرم که ۱۰ روز عزاداری می‌کردیم ۱۰ روز جشن می‌گرفتیم این اتفاق نمی افتاد.


امام جمعه خیرآباد تصریح کرد: یکی از اعمال روز غدیر اطعام دادن است اینکه انسان غذایی تهیه کند و به همسایگان و دیگران تقدیم کند چه خوب است، امسال این طرح انجام گیرد و هر کس به اندازه وسع خود آن روز را غذا درست کند و به دیگران بدهد  یا عده ای جمع شوند و با کمک هم به تعدادی همانند روز عاشورا اطعام دهند.


حجت الاسلام طزری اظهار کرد: یکی از ترفندهای دشمنان برای مقابله با نظام اسلامی بر هم زدن امنیت روانی جامعه است و یکی از این کارها، القاء روحیه ناامیدی در جامعه است، وقتی جامعه ای نسبت به آینده خود نا امید شد دیگر از تلاش و کوشش دست بر می‌دارد و در مقابل دشمن دیگر مقاومت نمی کند.

 

وی تصریح کرد: امروز دشمن از هر وسیله ای چه فضای مجازی چه رسانه ای و چه از حلقوم بعضی به ظاهر خودی ها استفاده می‌کند و شبانه روز به عبارات مختلف بیان می‌کند که مشکلات ما قابل حل نیست و کاری نمی‌توانیم انجام دهیم یا توان ما در مقابل مشکلات بسیار ناچیز است.


امام جمعه خیرآباد در پایان گفت: دشمن از کوچکترین مشکلات کوهی می‌سازد و روزی چند ده مورد را بیان می‌کنند و همه این ها فقط برای ناامید کردن ملت بزرگ ایران است و از آن‌طرف هرچه را که مایه امید آفرینی باشد محو می‌کند که هرگز ملت نباید افتخارات و خدمات بزرگ خود را به گوش مردم برساند و اگر رسید آن را تحریف می‌کنند، حذف نقاط قوت و پررنگ کردن نقاط ضعف از ابزار جنگ روانی دشمن است.
 

کد خبر 1194070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha