شیعه از سرچشمه غدیر خود را سیراب کند/پیوند با غدیر پیوند با ولایت است

حجت الاسلام برقراری گفت:پیوند با امیرالمومنین(ع) نه پیوند با زبان، جغرافیا، قوم و قبیله بلکه پیوند با ولایت است،

به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر حجت الاسلام محمدباقر برقراری  امروز 17 تیر ماه در خطبه های عبادی، سیاسی  نماز جمعه ملایر ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی گفت: عید غدیر بزرگترین عید است و همه هویت و امتیاز ما در عید غدیر است و اگر شیعه بخواهد جایگاه خودش را پیدا کند باید از سرچشمه غدیر خم خودش را بهره مند کند.

 امام جمعه ملایر افزود: روز غدیر روز اکمال دین و اتمام نعمت است یعنی آنچه خدا بخواهد به بشر ارزانی کند در گرو ولایت است.

وی افزود: اگر همه جامعه بشری حول محور امیر مومنان علی(ع) جمع می شدند خداوند آتش جهنم را خلق نمی کرد و همه پیوسته در ناز و نعمت و عافیت وتندرستی دین و دنیا و آخرت می شدند.

وی اضافه کرد:این عظمت امیرمومنان(ع) را می رساند و از روز عید غدیر به عنوان  یوم التزکیه، یوم التبسم، یوم زینت ویوم ..یوم العباده و...  یاد شده  که هر کدام به معنی خود سازی است و با علی می شود خود سازی کرد.

برقراری افزود: شیعه اگر عید غدیر را بزرگ می‌شمارد به نمایندگی از جهان بشریت است و اگر بشریت برای علی جشن نگیرند علی از علی بودن و جایگاهش چیزی کم نمی شود.

وی افزود: امیرالمومنین(ع) امامی برای همه بشریت است و اگر مردم حول محور امیر مومنان علی  (ع) جمع شوند توسعه پیدا می کنند و زیاد می شوند.

 

امام جمعه ملایر با بیان اینکه پیوند با امیرالمومنان(ع) نه پیوند با زبان، جغرافیا، قوم و قبیله بلکه پیوند با ولایت است، خواستار بزرگ شمردن این عید توسط شیعیان شد.

وی افزود: کسانی که با امیر مومنان بیعت کردند فرشته صفت و کسانی که بعیت نکردند شیطان صفت اند و فرشته صفتان امروز حول محور امیرمومنان جمع شده و و تا قیام قیامت خواهند ماند.

 برقراری با تاکید بر ضرورت اطعام دادن در روز عید غدیر خم بیان کرد: هر فردی در این روز می تواند با تحویل حداقل دو پرس غذا به مسجد محله و سپس توزیع بین همگان، در این اطعام ولایی شرکت کند.

برقراری  گفت: پوشیدن بهترین لباس، قرض دادن به یکدیگر، صله رحم و هدیه دادن به یکدیگر از جمله سفارشات روز عید غدیر است که ائمه اطهار بر آن سفارش کرده اند

وی با اشاره به اینکه امیرالمومنین(ع) مانند خورشید به همه جا می تابد پس خیر و برکت غدیر نیز باید همه جا را فرا بگیرد، بیان کرد: عید غدیر خم روز ناامیدی کفار است چرا که با معرفی امیرالمومنین(ع) بعنوان جانشین پیامبر(ص)، دین اسلام حفظ می شد.

امام جمعه ملایر با تاکید بر اینکه کسی که قدر امیرالمومنان(ع) را نداند دشمن ایشان است، از خانواده ها خواست تا امام علی (ع) و شخصیت ایشان را به جوانان معرفی کنند .

وی افزود: اگر نسل جوان امیرالمومنان(ع) را بشناسند،  دست از علی بر نخواهد داشت و به دنبال فرهنگ غرب نخواهند رفت .

وی در ادامه عید قربان را روز قربانی کردن نفس اماره در محضر خداوند دانست و گفت: این قربانی برای رسیدن به رشد، کمال و عزت دنیا و آخرت است.

برقراری با اشاره به 21 تیر ماه بعنوان روز عفاف و حجاب، گفت: ما برای مقابله با کشف حجاب رضا خانی بیش از 5 هزار شهید در مسجد گوهر شاد تقدیم کردیم.

وی با بیان اینکه کشور برای حفظ عفاف و حجاب خون داده و مبارزه و جهاد کرده است، تاکید کرد: بانوان میدان دار جهاد عفاف و حجاب در کشور هستند.

برقراری حضور بانوان را در خط مقدم این جهاد دانست و مطرح کرد: بانوان باید مریم وار و مانند حضرت مریم(س) در صحنه باشند و حفظ عفاف و حجاب را از مسئولان و مردم مطالبه کنند.

امام جمعه ملایر حجاب را شاخص و نشانه عفاف دانست و خاطرنشان کرد: دشمن می خواهد این نشانه را از ما بگیرد.

وی تاکید کرد: یک بانوی باحجاب و با وقار با عفاف و حجابش، در خیابان امر به معروف و نهی از منکر می کند.

برقراری ضمن تاکید بر مراقبت و حفظ عفاف و حجاب به ویژه در خانواده های مذهبی، گفت: حفظ عفاف و حجاب در این جامعه سبب تربیت مادران شهید شد چرا که رعایت حجاب و عفاف عزت و وقار می آورد.

وی با بیان اینکه دشمن با حسادت به این حجاب، تلاش می کند آن را از ما بگیرد، خواستار تقویت و گسترش تبلیغات توسط مسئولان در این زمینه شد.

امام جمعه ملایر با تاکید بر ضرورت تذکر لسانی در مورد حفظ عفاف و حجاب در جامعه تصریح کرد: هر کس در هر برهه ای از زمان به هر نحوی دشمن را امیدوار کند، به اسلام خیانت کرده است.

برقراری در بخش دیگری گفت: امروز جبهه مقاومت نه تنها از نظر نظامی بلکه از نظر اقتصادی و سایبری نیز بر رژیم صهیونیستی فائق آمده است.

وی با با بیان اینکه سال گذشته 1500 مرتبه حمله سایبری به رژیم صهیونیستی صورت گرفته است، یادآور شد: رژیم صهیونیستی امروز دچار بحران موجودیت شده است.

 

کد خبر 1194076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha