آمادگی کربلای معلی برای اجرای برنامه ویژه مراسم عرفه و عید قربان

اداره بهداشت استان کربلای معلی از آمادگی خود برای اجرای برنامه بهداشتی ویژه مراسم روز عرفه و عید قربان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکزمطالعات و تحقیقات کربلا، دکتر«جودت عبدالکاظم» رئیس ادارهعملیات و خدمات فوریت های پزشکی دراظهارات مطبوعاتی گفت: اداره بهداشت استان کربلای معلی طرح اضطراری یکپارچه ای را تدوین کرده است که در مراسم روز عرفه و عید قربان برای ارایه بهترین خدمات پزشکی به زایران این شهر اجرا خواهد شد.

 

عبدالکاظم افزود: این طرح شامل آماده سازی55 دستگاه آمبولانس مجهز به دارو و لوازم مورد نیازاست. استقرار این 55 دستگاه در نزدیکی اماکن عبادی، بیمارستان ها،قبرستان ها و میادین عمومی انجام می گیرد.

وی بر اجرای تدابیر پیشگیرانه برای جلوگیری از خطرات بیماری های واگیردار تاکید کرد و از شهروندان و زایران خواست به توصیه های ستادهای بحران مرکز و محلی و مصرف واکسن کرونا و پایبندی به دستورالعمل های بهداشتی عمل کنند.

 

عبدالکاظم گفت: کار در بخش اورژانس درتمامی بیمارستان ها به طور 24 ساعته با آماده سازی کادر پزشکی متخصص برای پیگیری و درمان  بیماران ادامه دارد. واحدهای آزمایشگاه به ارایه خدمات خود به مراجعان ادامه خواهند داد.

وی با توجه به تهیه داروها، شیشه های خون و اکسیژن، تاکید کرد: سیستم های اطفای حریق در حوزه بهداشت و درمان و موسسات بهداشتی برای کار ونظارت بر اجرای شرایط ایمنی و امنیتی فراهم شده است.

 

رئیس اداره عملیات و خدمات پزشکی تصریح کرد: گروه های نظارت بهداشت برای اطمینان از ایمنی مواد غذایی و نظارت بر آب مایع و نظارت بر موارد مسمومیت احتمالی در بازارها، مناطق تجاری و پارک‌ها حضور خواهند داشت تا در صورت بروز اتفاقی بیمار را به بیمارستان برای درمان انتقال دهند.

کد خبر 1194229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha