شهردار رشت برکنار شد

شهردار رشت با هشت رای اعضای شورا از سمت خود برکنار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، چهل و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت امروز (شنبه، ۱۸ تیر) به صورت فوق‌العاده، با حضور هر ۱۱ عضو شورا و با دستور کار بررسی طرح استیضاح شهردار رشت برگزار شد‌.

 

طبق گفته‌های "محمدحسین واثق کارگرنیا" رئیس شورای شهر رشت، سید امیرحسین علوی شهردار رشت برابر دعوت نامه‌ای که برای وی ارسال شده بود باید امروز در این جلسه حاضر می‌شد و به سوالات پاسخ می‌داد اما ظاهراً و بنا به اطلاع مسئول دفتر، شهردار رشت در جلسه امروز شرکت نکرد.

 

با توجه به عدم حضور شهردار رشت و ارسال پاسخ کتبی به صحن علنی، پاسخ مکتوب شهردار رشت توسط علیرضا تاج شهرستانی و رضا عاشری از اعضای شورای شهر رشت در جلسه قرائت شد.

 

در پایان و پس از قرائت پاسخ شهردار رشت، هیچکدام از اعضای شورا در رد و یا قبول پاسخ‌های مکتوب شهردار رشت صحبت نکردند.

 

در ادامه و با اعلام رئیس شورای شهر رشت رأی گیری استیضاح شهردار رشت با دو مخالف و ۹ موافق به صورت مخفی انجام گرفت و پس از رأی گیری، سید امیر حسین علوی شهردار رشت برکنار شد.

 

در این جلسه ۸ نفر از اعضای شورای شهر رشت از پاسخ‌های شهردار رشت قانع نشدند همچنین ۳ نفر دیگر از اعضا از پاسخ‌ها قانع شدند.


رئیس شورای شهر رشت به سید حسین رضویان، نادر حسینی و مجید عزیزی که نسبت به رای گیری اعتراض داشتند تذکر داد و گفت که این رفتار و کشف رای مصداق بارز تخلف است، همچنین مجید عزیزی نایب رئیس شورای شهر قصد ترک جلسه را داشت که رئیس شورا به وی گفت که می‌تواند جلسه را ترک کند اما نباید دیگران را برای انجام این کار تحریک کند.

 

در ادامه و با توجه به نظرات اعضای شورای شهر رشت مجتبی خدمت بین دانا با دو رای مخالف و ۹ رای موافق به مدت سه ماه به عنوان سرپرست شهرداری رشت انتخاب شد.

 

محمد حسین واثق کارگرنیا در انتهای این جلسه اظهار امیدواری کرد که در این مدت شهردار شایسته ای برای شهر رشت انتخاب شود تا این شهر از این بن‌بستی که در آن گرفتار شده نجات پیدا کند.

 

کد خبر 1194368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha