مساجد از ظرفیت دعای عرفه برای گسترش سبک زندگی موحدانه استفاده کنند

امام جمعه موقت تهران با اشاره به ظرفیت‌های روز عرفه، گفت: مساجد از ظرفیت بسیار پرفیض دعای عرفه برای گسترش سبک زندگی موحدانه استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین «کاظم صدیقی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه الحمدالله حضور عموم مردم با برنامه های معنوی در کشور بسیار پررنگ است، اظهار کرد: الحمدالله حضور جوانان نیز در این گونه برنامه ها بسیار قابل توجه بوده و این درست برخلاف تبلیغاتی است که دشمنان انقلاب اسلامی و برخی از افراد زودباور آن را مطرح می کنند.

 

امام جمعه موقت تهران در ادامه با بیان اینکه الحمدالله امسال نیز مراسم دعای عرفه با حضور گروه های مختلف مردم در مساجد، هیئت های مذهبی و بقاع متبرکه برگزار می شود، گفت:  مساجد از ظرفیت بسیار پرفیض دعای عرفه برای گسترش سبک زندگی موحدانه استفاده کنند.

 

وی ادامه داد: دعای عرفه سرشار از معارف عرفانی و اخلاقی و توحیدی است که حضرت سیدالشهدا (ع) به صورت ایستاده با خدای خود مناجات می کردند؛ بنابراین ما باید از همه ظرفیت و توانایی خود برای برگزاری این مراسم باشکوه و به ویژه با حضور حداکثری جوانان استفاده کنیم.

 

حجت الاسلام صدیقی در پایان گفت: برگزاری مراسم هایی همچون دعای عرفه در تقویت حس عبودیت و معرفت ما نسبت به پروردگار اثر زیادی دارد، بنابراین هر قدر ما در برگزاری مسیر این گونه برنامه ها تلاش کنیم در گسترش عبودیت و معنویت در جامعه موفق خواهیم بود.

 

کد خبر 1194400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha