گرامیداشت دهه ولایت با برگزاری برنامه های فرهنگی و معنوی در منطقه پیشگامان انقلاب اسلامی

همزمان با دهه ولایت و امامت، جشن هایی بدین مناسبت همراه با حرکت کاروان سیار خودرویی در نواحی چهارگانه منطقه برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳، محمد هادی علی احمدی ،شهردار منطقه ۱۳ ضمن تبریک و گرامیداشت دهه ولایت از برگزاری برنامه های فرهنگی ومعنوی ویژه این ایام خبر داد و گفت: مناسبت‌های دینی و مذهبی فرصت مناسبی برای ترویج ارزش‌های دینی در جامعه است و لذا این دهه امامت و ولایت جریانی الهی است که با عید قربان به‌ عنوان مظهر عبودیت آغاز و با عید غدیر به‌ عنوان خاستگاه و تجلی‌گاه امامت و ولایت به کمال می‌رسد.
 
 شهردار منطقه ۱۳ در ادامه افزود : در همین راستا اجرای پویش ما برادریم (عقد اخوت) میان شهروندان و گروههای مرجع و چهره های شاخص در رسانه ها و فضای مجازی، برپایی موکب های نذر غذا و اطعام و ایستگاه های پذیرایی از شهروندان و برگزاری اجتماع بزرگ ما برادریم به مناسبت عید سعید غدیر خم در میدان امام احسین (ع) با حضور عموم شهروندان و با دعوت ویژه از سادات از جمله برنامه های منطقه در این دهه می باشد.


وی تبیین آموزه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اخلاقی سیره علوی را در جامعه ضروری دانست و گفت: توسعه و ترویج سیره علوی و فرهنگ ولایی در سطح جامعه و به ویژه در تعامل با گروه‌های هدف جوان و نوجوان به عنوان سرمایه‌های اصلی نظام در برابر شبیخون فرهنگی و جنگ نرم دشمنان ، آینده اسلام را بیمه خواهد کرد.


محمد هادی علی احمدی اظهار داشت: مردم و مسئولان دستگاه های اجرایی باید هر چه بیشتر در تکریم، حفظ و گسترش مناسبت های این ایام تلاش کنند، افزود: حرکت کاروان های سیار خودرویی، تزیین شده با گل، بادکنک و... همراه با سیستم صوت ، سرود و مولودی خوانی، برپایی مسابقات فرهنگی، هنری از کتاب، داستان های کوتاه و روایات و احادیث در خصوص زندگی گهربار حضرت علی(ع) ،اکران فیلم های سینمایی و مستند مرتبط در بوستان های منطقه و راه اندازی پویش جمع آوری عکس های خاطره انگیز و حالات معنوی و همچنین خاطرات و دلنوشته ها از زیارت بارگاه حضرت علی (ع )در نجف اشرف، سفره اطعام، عقد اخوت، شادی کودکان در عید غدیر و ... و همراه با اهدا جایزه به برترین هاو...از دیگر برنامه های منطقه در این دهه مبارک است.


علی احمدی در پایان افزود:دهه ولایت فرصت مناسبی برای تبیین مبانی امامت و ولایت در جامعه است و غدیر نقطه تلاقی کاروان نبوت با طلایه‌داران امامت است و واقعه غدیر از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و از این رو ما  برخود لازم می دانیم با گرفتن گوشه ای از این پرچم سهمی در زنده نگهداشتن راه ولایت و امامت داشته باشیم
 

کد خبر 1194971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha