۷۷۰ میلیارد تومان تعهدات بیمه‌ای در کردستان پرداخت شد/ اجرای طرح بیمه زنان و دختران خانه‌دار

قریشی گفت: در سه ماه اول امسال ۷۷۰ میلیارد تومان تعهدات بیمه‌ای کوتاه مدت، بلند مدت، بیکاری و مستمری بگیر در استان کردستان پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، سید صلاح قریشی مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان در جمع اصحاب رسانه کردستان با تبریک هفته تامین اجتماعی که از ۲۰ تا ۲۶ تیرماه است، ضمن تشریح عملکرد تامین اجتماعی استان اظهار کرد: ۳۸.۳ درصد کل جمعیت استان و ۵۸.۲ درصد جمعیت شهری استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی است.

 

 

وی به انواع بیمه شدگان و جمعیت تحت پوشش استان پرداخت و گفت: ۲۱۵ هزار و ۶۰۳ بیمه شده اصلی دارد که از این تعداد ۴۷ هزار و ۳۹۹ نفر مستمری بگیر دارد.

 

 

قریشی با بیان اینکه سه هزار و ۱۱۱ بیمه شده بیکاری در استان داریم، افزود: سال گذشته بیش از ۲۱ هزار میلیارد تومان پرداخت تعهدات بیمه‌ای کوتاه مدت، بلند مدت، بیمه بیکاری و پرداخت مستمری در استان داشتیم که در سه ماهه اول امسال این رقم ۷۷۰ میلیارد تومان بوده است.

 

 

وی با اشاره به طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی گفت: سعی بر این است در چارچوب بیمه آزاد جامعه بیمه‌ای را افزایش دهیم.

 

 

مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان یادآور شد: سه پروژه در استان در بخش بیمه آغاز شده که شامل اخذ مجوز احداث شعبه تامین اجتماعی بیجار، توسعه فضای شعبه سنندج و تفکیک درمانگاه و بخش اداری تامین اجتماعی قروه برای ارائه خدمت به جامعه بیمه شدگان است.

 

 

قریشی به اجرای طرح بیمه زنان خانه‌دار و دختران پرداخت و گفت: این بیمه برای حمایت از دختران و زنان خانه‌دار است که بصورت ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد ارائه می‌شود.

 

 

وی تصریح کرد: باید فرهنگ بیمه را میان خانواده‌ها افزایش داد تا خانواده‌ها بتوانند از مزایای بیمه استفاده کنند و اصحاب رسانه می‌توانند در این راستا تامین اجتماعی را یاری دهند.

کد خبر 1195018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha