به جز هزینه کتاب و بیمه، مبلغی از اولیا در هنگام ثبت نام دانش آموزان دریافت نخواهد شد

اسماعیل زاده با بیان اینکه تلاش شده در دستورالعمل جدید، مشکلات ثبت نام دانش آموزان در مدارس به حداقل برسد، افزود: در زمان ثبت نام به جز هزینه کتاب و بیمه، مبلغی از اولیا اخذ نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، ناظر وزارت آموزش و پرورش در جلسه ستاد ثبت نام دانش آموزان و کارگروه نظارت بر حقوق والدین با بیان این که  تلاش شده است در دستورالعمل جدید، مشکلات ثبت نام را به حداقل برسد، گفت: ضرورت دارد امسال نظارت ها جدی گرفته شود به طوری که  تا نیمه مرداد تمام مدارس مورد بازدید قرار گیرند.

 

وی بیان داشت: در این نظارت‌ها و بازدید ها به هیچ عنوان به دنبال اشکال تراشی نبوده و صرفا حامل پیام تقدیر و تشکر وزارت آموزش و پرورش و گردآوری اطلاعاتی هستیم تادر مدیریت بهینه و ساماندهی فعالیت ها یاریمان کند.

 

ناظر وزارتی گفت:این بازدیدها با نیت جریان‌سازی فرهنگی صورت می گیرد و هدف این است که به مخاطبین خود یادآوری کنیم که در پی جستجوی مسائل و مشکلات موجود و رفع آنها هستیم.

 

 این مقام مسئول با بیان این که مشارکت در بستر احساس تعلق صورت میگیرد، افزود : در زمان ثبت نام به جز هزینه کتاب و بیمه، مبلغی از اولیا اخذ نخواهد شد.

 

بیات ناظر دیگر وزارتی در ادامه ضمن تقدیر از مدیرکل آموزش و پرورش استان به دلیل مشارکت دادن جوانان در تصمیم‌گیری‌ها و ارتباط با آنان، این امر را حائز اهمیت دانسته و افزود: اگر اجرای طرح جبران و تثبیت به افزایش پوشش تحصیلی، انسداد مبادی بی سوادی، کاهش تکرار پایه و کاهش نرخ ترک تحصیلی ختم نشود، هدف مورد نظر محقق نشده است.

 

مدیر کل آموزش و پرورش زنجان نیز در سخنانی گفت: اگر نگاه ما به سایر مباحث نگاه ویژه ای باشد باید بدانیم در بحث ثبت نام با مخاطبان اصلی خود یعنی اولیا و دانش آموزان مواجه هستیم و هر چقدر میزان خوشنودی مخاطبان و رضایت خداوند متعال را در نظر داشته باشیم، در پیشگاه الهی سربلند خواهیم بود.

 

علی اسماعیلی گفت: همه تلاشمان بر این بوده است که حداکثر رضایتمندی را در بحث ثبت نام داشته باشیم و هرجا نیاز به افزایش ظرفیت بوده از حداکثر ظرفیت مدارس مان استفاده کرده ایم به طوری که در بحث ورودی پایه اول کمترین مشکلات را شاهد بوده و استان زنجان حائز رتبه دوم کشوری در ثبت نام پایه اول در آمار ثبت نام استانها شد.

 

مدیر کل آموزش وپرورش زنجان ادامه داد:در بعد نظارتی نیز بازدید های دوره ای از مدارس و نواحی و مناطق استان انجام شده است و این بازدیدها به صورت مستمر ادامه خواهد یافت.

 

این مقام مسئول اجرای درست طرح شهید خرازی که شامل فعالیت‌های ورزشی پدران با پسران و مادران با دختران است و نیز طرح شهید سلیمانی را از طرح های حائز اهمیت در آموزش و پرورش استان دانست.

 

وی در ادامه برگزاری جلسات هم اندیشی با معلمان جوان در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را از دیگر فعالیت‌های مهم دستگاه تعلیم و تربیت استان برشمرد.

 

کد خبر 1195528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha