سنت‌های غدیری اهال مسجد رویین/ از دیدار با سادات تا اطعام ساندویچی

حجت‌الاسلام جهانی از دیدار مردم روستای روبین با سادات در عید غدیر خبر داد و گفت: جشن بزرگ عید غدیر با حضور کودکان و مادران آنان در روز ۲۴ تیرماه در مسجد جامع رویین برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین «صادق جهانی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه مسجد جامع روستای رویین (واقع در شهر اسفراین خراسان شمالی) برنامه های مختلفی در بزرگداشت دهه ولایت و امامت برگزار می کند، اظهار کرد: جشن بزرگ عید غدیر با حضور کودکان و مادران آنان در روز جمعه، ۲۴ تیرماه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر در مسجد جامع رویین برگزار می شود.

 

امام جماعت مسجد جامع رویین افزود: ۱۰ تن از طلاب حوزه علمیه اسفراین تولید محتوا و اجرای این برنامه را بر عهده دارند که طی آن در قالب داستان و نمایش و شعرخوانی، موضوع غدیر برای کودکان بیان می شود.

 

وی اضافه کرد: مراسم جشن دیگری نیز در شب عید غدیر همراه با سخنرانی مذهبی، مداحی و توزیع هزار ساندویچ و برپایی ایستگاه صلواتی و توزیع شربت و شیرینی در مسجد جامع رویین برگزار می شود.

 

جهانی گفت: همه ساله دیدار مردم روستای رویین با سادات به مناسبت عید غدیر در مسجد جامع این روستا صورت می گیرد که همراه با اطعام نیز است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه ویژه برنامه دیگری توسط اهالی مسجد جامع رویین و به منظور توانمندسازی طلاب حوزه علمیه اسفراین، در روز 20 تیرماه در این مسجد برگزار شد، خاطرنشان کرد: حجج اسلام و المسلمین رنجبر و رفیعی در این برنامه که حالت کارگاهی نیز داشت، سخنرانی کردند.

 

کد خبر 1195643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha