افزایش  ۶۵۱۷ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۶۵۱۷ واحدی معادل ۰.۴۴ درصد، به یک میلیون و ۴۹۰ هزار و ۵۱ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۱۱۰ واحدی به ۱۹ هزار و ۸۰۹ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (چهارشنبه 22 تیر) آخرین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 6491 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 490 هزار واحد آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش  ۶۵۱۷ واحدی معادل ۰.۴۴ درصد، به یک میلیون و ۴۹۰ هزار و ۵۱ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۱۱۰ واحدی به ۱۹ هزار و ۸۰۹ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش  ۱۵۶۶ واحدی، به رقم ۳۵۸ هزار و ۲۳۸ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۱۵۳۷ واحدی، عدد ۴۰۷ هزار و ۱۲ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۹۳۲ واحدی به رقم ۲۴۶ هزار و ۹۳۲ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۱۱۳۳۱ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۸۱ هزار و ۵۲۰ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۶۷۵۴ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۲۵ هزار و ۶۱۶ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۷۱۲۱ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۸۹۴  هزار و ۹۷۶ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای شپنا، شبندر، شتران، شستا، خودرو، شبریز، فارس به ترتیب با 1223، 1073، 832، 590، 458، 285، 252 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای شپنا-پالایش نفت اصفهان، خگستر- گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، شبندر- پالایش نفت بندرعباس، شستا- سرمایه گذاری تامین اجتماعی، خودرو- ایران خودرو، فولاد- فولاد مبارکه اصفهان، خساپا- سایپا به ترتیب در صدر لیست نمادهای پربیننده بورس قرار داشتند.

 

پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۳۲۱ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با یک هزار و ۲۴۶ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۸۷۶ واحد، پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۷۰۳ واحد و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۵۴۷ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند. در مقابل ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۶۱۸ واحد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۵۰۴ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۹۵۲ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۳۰۹ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۱۳۵ واحد و پتروشیمی پارس (پارس) با ۱۲۲ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

 

بر پایه این گزارش، امروز نماد پالایش نفت اصفهان (شپنا)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، پالایش نفت تهران (شتران)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) و ایران خودرو (خودرو) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند. گروه فرآورده نفتی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۴۸۱ میلیون و ۸۸۶ هزار برگه سهم به ارزش سه هزار و ۵۳۸ میلیارد ریال دادوستد شد و امروز در معاملات بورس تهران، بیش از چهار میلیارد و ۹۹۱ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۰ هزار و ۳۷۸ میلیارد ریال معامله شد.

 

کد خبر 1195823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha