تقسیم فضای فرهنگی استان‌ها بصورت عادلانه از اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است

خزاعی گفت: تقسیم فضای فرهنگی در استان‌ها بصورت عادلانه از اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و سعی براین است با سفرهای استانی این مهم را محقق کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، محمدخزاعی معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پنج‌شنبه ۲۳ تیرماه در دیدار با نماینده ولی فقیه کردستان اظهار کرد: معتقدم فرهنگی‌ترین دولت‌های ایران دولت سیزدهم است اما بدلیل اینکه گرفتار مسائل اقتصادی و روابط بین‌الملل شدیم کمتر به مباحث فرهنگی پرداخت شده است.

 

 

وی خاطر نشان کرد: در کمترین دولتی دیدیم که در وزارت ارشاد برنامه‌هایی در راستای فرهنگ و هنر طراحی و تدوین شود که در این دولت این وزارتخانه اقداماتی انجام داده که بخشی از این اقدامات تشکیل کارگروه فرهنگ و هنر و راه‌اندازی شورای هنر است.

 

 

معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: تجهیز فضاهای فرهنگی موجود برای ارائه خدمات فرهنگی در استان‌ها اقداماتی انجام شده است.

 

 

خزاعی به بخش سینما پرداخت و گفت: سینمای ایران در دنیا در رتبه دهم الی دوازدهم است و تولیدات ایران نسبت به بسیاری از کشورها بیشتر است.

 

 

وی با اعلام اینکه ده هزار خانواده سینما در کشور مشغول ساخت فیلم هستند، افزود: تقسیم فضای فرهنگی بصورت عادلانه از اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و سعی براین است با سفرهای استانی این مهم را محقق کنیم.

 

 

معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: سعی براین است تا استان‌هایی که به لحاظ تجهیزات کم برخوردارند را رصد و بررسی کنیم و با پرداختن به نیازها و مشکلات آنها به تولید حوزه سینمای استان‌ها کمک کنیم.

 

 

وی اذعان کرد: باید از ظرفیت نیروی انسانی استان استفاده شود تا فیلم‌سازان و هنرمندان در استان کردستان با امکانات لازم بتوانند فیلم بسازند و برای ساخت فیلم به تهران مهاجرت نکنند.

 

 

خزاعی یادآور شد: براساس رویکرد عدالت محور و تقسیم فضای عادلانه در کشور سعی براین است تا بتوانیم به استان‌ها در تقویت تولیدات سینما و کمک به هنرمندان این عرصه کمک کنیم.

 

 

لزوم تقویت زیرساخت‌های حوزه سینما در کردستان

 

 

حبیب ایل بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی نیز در این دیدار اعلام کرد: سینما هنر غربی‌هاست اما علاوه بر تجهیزاتی که انحصاری شرکت‌های خاص دنیاست کمبود نیرو نداریم و در کردستان عراق هنرمندان کردستانی فیلم می‌سازند.

 

 

وی افزود: فیلم‌های زیادی با حضور هنرمندان متبحر ساخته می‌شود اما همه فیلم‌ها امکان اکران ندارد و در زیرساخت‌ها دچار مشکل هستیم.

 

 

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی اعلام کرد: از مهمترین صادرات سینمای کشورها فیلم است و کشور ترکیه در این راستا تلاش بسیاری دارد که می‌تواند به انتقال فرهنگ، آداب، رسوم بینجامد و زمینه اشتغال و درآمد نیز ایجاد کند.

 

 

وی یادآور شد: اگر مرزها را رد نکنیم از حوزه سینما پیشرفت نخواهیم کرد و با وجود هنرمندان حوزه سینما نیاز است حمایت‌هایی در توسعه زیرساخت‌ها انجام شود.

 

 

ظرفیت‌های کردستان در هنر سینما استفاده شود

 

 

محمدرضا سوگندی مدیرکل حقوقی عملکرد و امور استان‌های سازمان سینمایی و مشاور وزیر در امور ایثارگران نیز در این دیدار اضافه کرد: پشت تمام علوم و مذاهب جریان فکری، معرفتی و علمی وجود دارد و سینما بدلل آفت‌هایی که گرفتار ان شده است پیشرفت چندانی نکرده و بدلیل آن است که کمتر به جنبه معرفت علمی و دینی آن پرداخته‌ایم.

 

 

وی با اشاره به اینکه کردستان سرزمین ناشناخته و بکری است و باید از ظرفیت‌های استان در هنر سینما استفاده شود، افزود: اگر بخواهیم هویت ملی‌مان تقویت کنیم باید در رهبری سینمای ایران نقش ایفا کنیم.

 

 

مدیرکل حقوقی عملکرد و امور استان‌های سازمان سینمایی و مشاور وزیر در امور ایثارگران توسعه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را لازمه حمایت و همراهی مسئولان خواند و بر توجه به این مهم تاکید کرد.

کد خبر 1195915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha