امسال ۹۰ میلیارد تومان زکات در گلستان‌ جمع‌آوری می‌شود

زنگانه گفت: امسال جمع آوری ۹۰ میلیارد تومان زکات را در استان هدفگذاری کردیم که تاکنون ۴۰ میلیارد تومان آن جمع آوری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علی‌محمد زنگانه» امروز (پنجشنبه ۲۳ تیر) در همایش مبلغان و مروجان زکات در استان گلستان اظهارکرد: حدود ۴۷ درصد جمعیت استان در روستاها سکونت دارند که ۷۵ درصد آنها جزو ۵ دهک کمتر برخوردار هستند.

 

استاندار گلستان افزود: همچنین ۴۱ درصد از جمعیت شهری استان نیز جزو ۵ دهک کمتر برخوردار هستند. گلستان در بسیاری از شاخص‌های اقتصادی جایگاه مناسبی ندارد.

 

وی تاکید کرد: یکی از برنامه ها و اهداف ما در استان افزایش میزان درآمد سرانه مردم شهری و روستایی است که براساس آخرین‌ آمارها درآمد سرانه‌گلستانی کمتر نصف متوسط کشوری است.

 

 زنگانه در ادامه بیان کرد: گلستان یکی از ۵ استان برتر کشور در زمینه پرداخت زکات است و خوشبختانه مردم استان نسبت به این فریضه دینی اهتمام جدی دارند.

 

وی بیان کرد: در ۹۷۰ روستای استان شورای زکات تشکیل شده است که تاکید می کنم همه فرمانداران در این زمینه هم در شهرها و روستاها اهتمام ویژه برای تقویت این شوراها داشته باشند.

 

استاندار گلستان ادامه داد: امسال جمع آوری ۹۰ میلیارد تومان زکات را در استان هدفگذاری کردیم که تاکنون ۴۰ میلیارد تومان آن جمع آوری شده است.

 

کد خبر 1196022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha