استان کرمانشاه انتظارات به حقی دارد که باید برآورده شود

وحیدی گفت: استان کرمانشاه انتظارات به حقی دارد که باید برآورده شود و باید برای تحقق انتظارات و حل مشکلات در این استان تلاش کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، وحید احمدی در حاشیه بیست و هشتمین سفر استانی رئیس جمهور به کرمانشاه گفت: این استان در دوران دفاع مقدس و پس‌ از آن حق بزرگی بر گردن کشور دارد و دارای ظرفیت‌های متعددی نیز هست.

 

وزیر کشور افزود: استان کرمانشاه موقعیت استراتژیکی دارد و در تمامی حوزه‌ها به‌خصوص مسائل بازآفرینی شهری، حاشیه‌نشینی و پسماند برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است.

 

وی با اشاره به اینکه کرمانشاه به لحاظ بازیافت پسماند از خیلی از شهرهای دیگر جلوتر است،تصریح کرد:کارهای خوبی درزمینه پسماندها  انجام شده و مشکل عمده ای در این زمینه وجود ندارد، چون ۶۵۰ تن زباله ای که در شهر تولید می‌شود تبدیل به کمپوست می‌کنند و آمادگی دارند بخش دیگری از این پسماند را به عنوان سوخت برای کارخانه های مورد نیاز ارسال کنند.

 

وحیدی اظهار کرد: باید هماهنگی بشود کارخانه ها از این کود استفاده کنند زیرا حجم زیادی از کمپوست در کارخانه کرمانشاه وجود دارد که برای کشاورزی قابل استفاده است و فقط به دلیل زیاد بودن هزینه حمل نقل و قیمت آن استفاده نشده که باید رایزنی هایی با وزارت جهاد کشاورزی صورت گیرد تا یارانه ای را در این زمینه تخصیص دهند و کشاورزان بتوانند از این ۴۰۰ هزار تن کمپوستی که در اینجا وجود دارد استفاده کنند.

 

وزیر کشور با بیان اینکه براساس آمار یک سوم معادل ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت کلانشهر کرمانشاه حاشیه‌نشین هستند،گفت:  حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان برای کل استان اعتبار و برای مناطق حاشیه‌نشین شهر کرمانشاه هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

 

وی در پایان گفت: به امید خدا با دست‌به‌دست هم دادن و تلاش بیشتر مشکلات فعلی استان روزبه‌روز کمتر و حل‌وفصل شود.

 

 

کد خبر 1196058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha