کتاب سلوک توحیدی خلاصه تفکر و مکتب چندصد ساله شیعه در حوزه خودسازی است

حجت الاسلام دعائی گفت: کتاب سلوک توحیدی یک خلاقیت استثنائی و نوآوری مبتکرانه برای افراد عاشق کمال و توحید، ارائه می دهد و بیان می کند که آرمانهای انقلاب اسلامی به سه اصل خودسازی، جامعه پردازی اسلامی و مردم سازی اسلامی گره خورده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین «محسن دعائی» امروز پنج شنبه (۲۳ تیر) در آئین رونمایی از کتاب «سلوک توحیدی» گفت: خداوند متعال را شکر می کنم که نظام سرافراز جمهوری اسلامی ایران زمینه های آشنایی با معارف دینی را فراهم ساخته است و ماحصل آن رقم خوردن این رویداد عظیم در دهه ولایت و امامت برای نشان دادن عینیت فضای عفاف و حجاب و سبک زندگی مومنانه توسط مسئولین است.

 

مدیرعامل موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی خراسان رضوی زدودن فضایل زیرساختی انسانیت و اسلامیت را اصلی ترین محور تهاجم فرهنگی دشمنان بشریت و جبهه استکبار علیه جبهه ایرانی عنوان کرد و افزود: امیدوارم حساسیت نسبت به این مسئله در مومنین و مسئولین نظام تقویت شود و برای مبارزه با حیا زدایی اهتمام بیشتری شود.


دعائی ضمن تشکر از مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در خصوص برگزاری این آئین، اظهار داشت: این کتاب یک خلاقیت استثنائی و یک نوآوری مبتکرانه برای کسانی که عاشق کمال و توحید هستند، ارائه می دهد. این کتاب را با دقت بسیار مطالعه کرده ام و چند نکته در خصوص آن می گویم اول اینکه آرمانهای انقلاب اسلامی به سه اصل خودسازی، جامعه پردازی اسلامی و مردم سازی اسلامی گره خورده است و از طرفی نیز خداوند در قرآن کریم صلاح و سعادت انسان را به خودسازی گره زده است که در واقع فلسفه خلقت در همین کلمه خلاصه می شود.


وی افزود: در همه مقیاسهای فردی، کشوری و بین المللی نابودی جامعه بشری ناشی از عدم خودسازی مناسب است. کتاب «سلوک توحیدی» کتابی کاربردی است که فقط به بیان کلیات اکتفا نکرده است و با توجه به ذوق و سلیقه نویسنده در این عرصه به ارائه یک برنامه خودسازی مدون پرداخته شده است. به عبارت دیگر خلاصه و چکیده تفکر و مکتب چندصد ساله شیعه در حوزه خودسازی است، مکتبی که بزرگانی همچون علامه طباطبایی و بهبهانی از دست پرورده های آن بوده اند.


دبیر کل جبهه فرهنگی حجاب و عفاف کشور ابراز کرد: هر آنچه که در مکتب شیعه بود اعم از مباحث مورد گفتگو، دستورالعملها و توحیدهای فقهی در این کتاب با پردازشی نو ارائه شده است. انسجام محتوی کتاب با طراحی ویژه بصورت جامع و مبتکرانه و با نگاهی کاربردی و برنامه ای عملیاتی برای راهنمایی کسانی عرضه شده است که می خواهند زندگی خود را با سیر و سلوک، تهذیب و خودسازی همراه سازند.

 

وی گفت: ما در این آئین با تضرع به درگاه خداوند آرزو می کنیم دلهای جوانان ما را با این معارف گره بزند و در این دنیای وانفسایی که جوان طعمه دشمنان شده است، آنان را از بدیها و کج رویها محفوظ بردارد.

 

 

کد خبر 1196121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha