لزوم بهره‌برداری گردشگری از اسکله‌های نفتی مطلوب در آبادان

شالبافیان گفت: هماهنگی‌هایی باید در سطح دولت انجام شود که اسکله‌های نفتی مطلوب بعد از بررسی‌های فنی و ایمنی، توسط اداره بندر و دریانوردی شهرستان آبادان مورد بهره‌برداری گردشگری قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «علی اصغر شالبافیان» در سفر یک‌روزه به خوزستان که به‌منظور پیگیری و اجرایی شدن مصوبات سفر روزهای گذشته وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استان خوزستان در راستای توسعه گردشگری شهرستان‌های خرمشهر و آبادان انجام شد، از ظرفیت‌های موجود در این شهرستان‌ها بازدیدها کرد.

 

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی پس از بازدید از بافت تاریخی و منظر صنعتی شهرستان آبادان همچون بریم و بوارده، از معماری منتسب به صنعت‌نفت این شهر دیدن کرد و طی بازدید خود ضمن تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و همکاری وزارت نفت در حفاظت و مرمت بناهای ارزشمند حوزه صنعت‌نفت، در خصوص تبدیل و ترویج این بناها به اماکن گردشگری نظرات خود را ابراز کرد.

 

وی در ادامه از تک‌بناهای تاریخی شاخص مانند اولین اسکله‌ها، اولین ساختمان بندر، اولین ساختمان روابط‌عمومی متعلق به صنعت‌نفت و دیگر بناهای ارزشمند نیز بازدید و سپس در جریان بازدید از باغ‌موزه دفاع‌مقدس، در خصوص توسعه و تکمیل این باغ موزه با مسئولان حاضر گفت‌وگو و بر اقدامات اجرایی در این باره تأکید کرد.

 

شالبافیان همچنین از تأسیسات بندری و ظرفیت‌های موجود، سکوها، اسکله‌های نفتی و اسکله‌های بندر آبادان بازدید و در محل با مدیران و کارشناسان بندر آبادان در باب برنامه‌ریزی برای آغاز گردشگری دریایی و دائمی‌کردن آن گفت‌وگو کرد.

 

وی اظهار کرد: هماهنگی‌هایی باید در سطح دولت انجام شود که اسکله‌های نفتی مطلوب بعد از بررسی‌های فنی و ایمنی، توسط اداره بندر و دریانوردی شهرستان آبادان مورد بهره‌برداری گردشگری قرار گیرند.

 

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی خطاب به مسئولان محلی حاضر افزود: موضوع کمک و اعطای تسهیلات فنی و اعتباری به فعالان حوزه گردشگری دریایی و چگونگی تبلیغ و معرفی این نوع از گردشگری باید مورد توجه جدی قرار گیرند.

 

وی در بازدید از روستاهای حاشیه بهمنشیر و نخلستان‌های اروندکنار و بهمنشیر نیز عنوان کرد: موضوع چگونگی تکمیل و اصلاح زیرساخت‌ها و همچنین اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران با اولویت جوامع محلی باید حتما در این مناطق ارزیابی شود.

 

شالبافیان موضوع گردشگری در شهرستان‌های خرمشهر و آبادان را بسیار حائز اهمیت خواند و تصریح کرد: دستگاه‌های ذی‌ربط مانند منطقه‌آزاد اروند، شرکت‌نفت، مرزبانی، نیروی انتظامی و همچنین میراث‌فرهنگی باید در چارچوب یک برنامه واحد و هماهنگ، موضوع توسعه و ترویج گردشگری را در شهرستان‌های خرمشهر و آبادان پیگیری کنند.

 

وی در ادامه سفر خود، از تأسیسات گردشگری و بندری شهرستان خرمشهر و اسکله‌های گردشگری که در شهرستان احداث شده است بازدید و با مدیران و مسئولان اداره‌کل بندر و دریانوردی شهرستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی در این دیدار ضمن تأکید بر رونق گردشگری در خرمشهر بیان کرد: به‌منظور رونق حوزه گردشگری در خرمشهر، باید راه‌کارهای برون‌رفت از این چالش بررسی شود و در خصوص نحوه همکاری و تسهیل در رواج و توسعه گردشگری آبی با استفاده از ظرفیت‌های موجود، تبادل نظر انجام شود.

 

وی در بخش پایانی سفر خود، از انواع سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در ایجاد تأسیسات گردشگری به‌ویژه مواردی که با رویکرد بهره‌گیری از معماری سنتی و اقلیم منطقه و همچنین معرفی آداب و رسوم ساکنان شهرستان‌های آبادان و خرمشهر هستند، با هدف رفع مشکلات و تسهیل‌گری در روند توسعه و ترویج تأسیسات یادشده بازدید کرد.

 

کد خبر 1196352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha