پیاده روی و بازخوانی واقعه غدیر خم در استان سمنان برگزار می شود

حجت‌الاسلام قندهاری از برگزاری پیاده روی و بازخوانی واقعه غدیر خم در استان سمنان خبرداد.

حجت‌الاسلام «غلامرضا قندهاری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در سمنان،ضمن تبریک عید غدیرخم گفت: باید پیام غدیر را به نسل‌های فعلی و آینده منتقل کرد.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان عیدغدیر را مهمترین عید مسلمانان به ویژه شیعیان جهان عنوان کرد و افزود: وظیفه امروز ما نسبت به بزرگداشت غدیر فراوان و بسیار سنگین و اهم آنها شناخت و شناساندن فرهنگ غدیر است.

 

وی گفت: واقعه غدیر فرصتی طلایی برای درک بهتر معارف اسلامی و شناخت تاریخ اسلام و فصل جدایی تاریخ اسلام و جاهلیت است و بر همه مسلمانان جهان واجب است که غدیر را شناخته و فرهنگ و آموزه های آن را درک کنند.

 

به گفته حجت‌الاسلام قندهاری عید غدیر، عید ولایت و برترین عید امت اسلامی است و در این روز پیامبر اسلام  (ص) علی (ع) را به عنوان الگوی حاکم اسلامی در میان مردم معرفی و شاخص های این امام را به مردم بیان کرد.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به اهم برنامه‌های دهه عید غدیراظهارداشت: بازخوانی واقعه غدیر خم در سطح استان سمنان برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه در سمنان برنامه پیاده روی بزرگ عید غدیر و بازخوانی واقعه غدیر به صورت همزمان در ساعت ۱۸ روز دوشنبه ۲۷ تیر ماه برگزار خواهد شد افزود: مسیر پیاده روی از معراج شهدا سمنان واقع در خیابان سعدی و تا آستان امامزاده یحیی (ع) خواهد بود.

 

حجت‌الاسلام قندهاری با اشاره به اینکه امروزیکشنبه ۲۶ تیر ماه در شاهرود برنامه بازخوانی واقعه غدیر در محوطه پشت مصلی پیامبر اعظم (ص) این شهر برگزار می شوداظهارداشت: همچنین برنامه پیاده روی عید غدیر در شاهرود از میدان امام خمینی تا میدان آزادی در ساعت ۱۸ روز دو شنبه ۲۷ تیر ماه برگزار خواهد شد.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان  درخصوص اجرای نمایش بزرگ شفیع محشر همرا با اقامه نماز مغرب و عشاء، اظهار کرد: برگزاری این نمایش از ۲۳ تیرماه آغاز شده و تا ۲۶ تیر ماه در بوستان ولایت شهر درجزین برگزار می شود.

 

وی با اشاره به برنامه پیاده روی در شهرستان دامغان ساعت ۹ صبح روز دوشنبه از میدان امام حسین(ع) به سمت حسینیه حضرت ابوالفضل(ع)  اظهارداشت: برنامه پیاده روی عید غدیر شهرستان مهدیشهر امروز ساعت ۱۹ از میدان امام خمینی به سمت پارک آبشار برگزار می شود.

 

حجت‌الاسلام قندهاری با بیان اینکه همچنین در سرخه برنامه پیاده روی عید غدیر از حسینیه شهدا تا میدان شهید بهشتی در روز دوشنبه ۲۷ تیر ماه برگزارخواهد شد افزود:برنامه جشن غدیر در آرادان در روز ۲۷ تیر ماه در میدان امام خمینی و همچنین برنامه پیاده روی این شهر ساعت ۱۸:۳۰ در روز دوشنبه از میدان بسیج به سمت میدان امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

 

به گفته رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان در گرمسار نیز روز دوشنبه ساعت ۲۱:۳۰ جشن عید غدیر در پارک غدیر این شهر برگزار می شود.

 

کد خبر 1196914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha