توجیهات وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قانع کننده نبود/ خلف وعده دولتی‌ها، انگیزه کار در خیرین را از بین می‌برد

دکتر جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه خلف وعده دولتی‌ها، انگیزه کار در خیرین را از بین می‌برد، گفت: توجیهات وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قانع کننده نبود.

دکتر محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، با اشاره به اینکه خیرین در سطح کشور فعالیت‌های بسیاری را در راستای خدمت به مردم انجام داده‌اند، گفت: خوشبختانه خیرین در سطح کشور برای اینکه مشکلات مردم به حداقل برسد اقدامات ارزنده بسیاری انجام داده‌اند.

وی یکی از مشکلات امروز کشور و نیمه‌تمام ماندن برخی از پروژه‌ها را بی‌توجهی بخش دولتی برای انجام امور محوله اشاره کرد و افزود: بسیاری از پروژه‌ها به صورت خیری و دولتی ساخته شده که فرد خیر 50 درصد و یا بیشتر از تعهدات خود را انجام داده و بخش دولتی متاسفانه اقدامی نکرده و همین مسئله به یک چالش در برخی از مناطق کشور تبدیل شده است.

جوکار اضافه کرد: در همین راستا یکی از وزارتخانه‌هایی که اگر مشارکت خود را به درستی و به موقع انجام دهد شاهد مرتفع شدن مشکلات مردم در بسیاری از مناطق کشور خواهیم بود، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بوده است که متاسفانه در ساخت و تجهیز بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها اقدامات قابل توجهی انجام نداده‌اند و در همین راستا سوالی از وزیر مربوطه مطرح کردم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر بهداشت با حضور در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نسبت به پاسخ به سوال اینجانب حاضر شد که توجیهات ایشان قانع نبود و ایشان باید در صحن علنی مجلس درخصوص خلف وعده در انجام تعهدات مشترک وزارتخانه با خیرین گرانقدر به نمایندگان ملّت توضیح دهند.

وی در پایان اظهار داشت: عدم اجرای تعهد وزارت به فرهنگ حسنه فعالیت‌های خیریه‌ای آسیب می‌رساند و انگیزه کار را در خیرین عزیز از بین می‌برد.

کد خبر 1196919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha