بیش از ۸۰ درصد مردم یزد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

میرزایی با اشاره به آمار کشوری افراد تحت وشش بیمه تامین اجتماعی گفت: بیش از ۸۰ درصد مردم یزد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، میرزایی مدیرکل تامین اجتماعی استان یزد در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت:سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه گر کشور است که بیش از نیمی از کشور را تحت پوشش خود قرار داده و در استان یزد نزدیک به 80 درصد جمعیت استان تحت پوشش هستند.

وی افزود:ماموریت اصلی سازمان پوشش بیمه ای کارگران به صورت اجباری و صاحبان حرف به صورت اختیاری و مابقی اقشار است و به عنوان نهاد عمومی یر دولتی است.

میرزایی ادامه داد: تعهدات ما در دو بخش بلند مدت و کوتاه مدت است که پرداخت مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوتی در بخش بلند مدت  و ارائه خدمات درمانی، پرداخت غرامت و کمک هزینه ازدواج و بیمه بیکاری نیز در کوتاه مدت بوده است.

وی ادامه داد: در هزنیه های بلند مدت بیش از 3 هزار و 200 میلیارد تومان پرداختی بوده  و در کوتاه مدت نیز 113 میلیارد تومان در سال 1400 بوده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان یزد بیان کرد: هزینه های مقرری بیکاری به عنوان بخش دیگر بیمه های ما بوده که 109 میلیارد تومان بوده است .

میرزایی بیان کرد: تعداد بیمه شدگان سازمان در سال 1400 در مجموعه 993 هزار و 216 نفر است و مجموع بازنشستگان سازمان نیز در سال 1400 به 83 هزار و 951 می رسد که از خدمات استفاده می کنند.

وی گفت: تعداد کارگاه ها 25 هزار و 864 دستگاه است .

مدیرکل تامین اجتماعی استان یزد ادامه داد: این سازمان با توجه به مشکلات در خصوص اوج گیری بیماری کرونا به منظور کاهش مراجعات حضوری خدمات خود را غیر حضوری کرد و طرح هایی مانند حذف دفترچه درمانی و اجرای نسخه الکترونیک را دنبال کرد.

وی گفت: دومین طرح ما نیز طرح 30 هفتاد است که 30 خدمت حضوری به خدمت غیر حضوری تبدیل شود و بیش از 70 میلیون مراجعه حضوری مردم را کاهش دهد.

میرزایی بیان کرد: در سال جدید تعداد 12 خدمت غیر حضوری به آن اضافه شد و در حال حاضر 42 خدمت به صورت غیر حضوری ارائه می شود.

وی بیان کرد: سومین طرح ما نیز راه اندازی ارتباطات مردمی سازمان است که با توجه به گسترده بودن خدمات ما ما این را دنبال کردیم و تمامی سوالات مردمی توسط کارشناسان پاسخ داده می شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان یزد گفت: اپلیکشن تامین اجتماعی من نیز به عنوان طرح دیگر سازمان است که هر فردی می تواند به صورت خصوصی آن را دنبال کند.

کد خبر 1196973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha