۲۷ نوع غذای محلی گیلان در فهرست آثار ملی به ثبت رسید

جهانی با بیان اینکه تاکنون ۳۰۰ نوع غذا در گیلانی شناسایی شده است گفت: ۲۷ نوع غذای محلی گیلان در فهرست آثار کشور ثبت شده و هفت غذای دیگر هم در دست اقدام است تا در این فهرست ثبت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ولی جهانی» امروز (یکشنبه، ۲۶ تیر) در همایش نقش رسانه‌های دیداری و شنیداری در توسعه و برندینگ شهر خلاق رشت که در تالار مرکزی برگزار شد ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این رویداد اظهار داشت: کاووش‌های باستان شناسی نشان می‌دهد از هزاران سال قبل بحث خوراک در بین جوامع مطرح بوده است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان عنوان کرد: طبق باستان شناسی‌هایی که در منطقه لیارسنگ بن انجام شده مردمانی که دو هزار سال پیش در این منطقه زیست می‌کردند عمده غذای مصرفی ‌شان گوشت بوده است.

 

* شناسایی ۳۰۰ نوع غذا در گیلان

جهانی با تاکید بر اینکه حدود ۳۰۰ نوع غذا در استان گیلان شناسایی شده است تصریح کرد: برخی از غذاهای استان در فهرست آثار و میراث کشور به ثبت رسیده است و انتظار داریم سایر شهرستانهای استان هم همکاری لازم را داشته باشند و غذاهای خود را برای ثبت در فهرست میراث کشور ارائه دهند.

 

وی اذعان کرد:‌ از ۳۰۰ نوع غذای شناسایی شده در استان گیلان حدود ۲۷ نوع غذای محلی استان در فهرست آثار کشور ثبت شده و هفت غذای دیگر هم در دست اقدام است تا در این فهرست ثبت شود.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان افزود: با توجه به نگاه خوب دولت و رویکرد استانداری گیلان جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های خوبی را برای معرفی غذاهای استان در نظر گرفتیم تا غذاهای محلی در معرض دید عموم قرار بگیرد.

 

وی با تاکید بر اینکه هرکدام از سازمانهای مسئول باید بر حسب وظایف سازمانی خود در راستای حفظ و بازشناساندن هویت فرهنگی و تامین سلامت جامعه گام بردارند یادآور شد: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با ثبت شیوه پخت غذاهای محلی و حفظ سنت‌ها در راستای این مهم گامهای موثری برداشته است.

 

جهانی خاطرنشان کرد: یکی از مزیت‌های برندسازی برقرای ارتباط موثر بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان است زیرا امروزه رسانه‌های اجتماعی یکی از مهمترین نمادهای جهان مدرن بوده و از طریق رسانه‌ها محتوای بسیار عظیمی در بین جوامع نشر داده میشود بنابراین موفقیت یک برند محلی غذا و ترویج آن به نوع عملکرد در این حیطه بستگی دارد.

کد خبر 1196951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha