افزایش بیماران کرونایی در گلستان/ ٣١ نفر در ICU بستری هستند

گلفیروزی گفت؛ با آغاز پیک هفتم شیوع کرونا در گلستان، آمار بیماران سرپایی و بستری در استان افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سعید گلفیروزی» امروز (یکشنبه ٢۶ تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان گفت: پیک هفتم شیوع کرونا از دو هفته گذشته در استان آغاز شده و در این مدت مراجعات سرپایی و مبتلایان بستری شده به کرونا در گلستان افزایش یافته است و تا کنون فوتی نداشتیم.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: در حال حاضر یکصد و ٩٧ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بستری هستند که این آمار نسبت به روز گذشته که یکصد و ۶٣ نفر بودند، ۳۴ نفر بیشتر شده است.

 

وی ادامه داد: از این تعداد ۳۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۱۰ نفر آنها وخیم است.

 

گلفیروزی با بیان اینکه ٩۵ درصد مردم استان نوبت اول واکسن کرونا و ٨۵ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند، گفت: در نوبت سوم نیر تنها ۳۵ درصد مردم استان به مراکز واکسیناسیون مراجعه و واکسن کرونا را تزریق کردند.

 

وی اظهارداشت: بر اساس آمار، بیشتر فوتی‌های کرونای استان به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکرده و واکسن های نوبت دوم و سوم را نیز دریافت نکرده اند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تاکید بر تزریق واکسن کرونا از سوی مردم استان، گفت: در حال حاضر واکسیناسیون کرونا در مراکز جامع سلامت شهری و روستایی و تست کرونا در مراکز منتخب و شبانه‌روزی انجام می شود.

 

وی تاکید کرد: مردم استان شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند تا این پیک کرونا هم کاهش پیدا کند.

 

کد خبر 1197090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha