اسلام با واقعه غديرخم كامل شد/ به همسرانمان نهج‌البلاغه هدیه دهیم

سرپرست حجاج ایرانی در جشن عید غدیر خم در مکه با اشاره به آیات نازل‌شده درباره واقعه غدیرخم گفت: لحن خطاب و تأکید خداوند متعال در سوره مائده نشان می‌دهد بقای اسلام به ابلاغ جانشین پیامبر(ص) است و اسلام با واقعه غديرخم و اميرالمومنين(ع) كامل می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید عبدالفتاح نواب» نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مراسمی که به مناسبت روزعید غدیر در هتل ویولت مکه مکرمه با حضور جمع کثیری از حجاج بیت‌الله الحرام برگزار شد، اظهار کرد: در جوار کعبه معظمه و در حال میهمانی خداوند در روز عید غدیر برای فرزندانتان دعا کنید تا بهترین‌ها برای آنها رقم بخورد و اهل دین و نماز باشند.
وی افزود: حضرت ابراهیم بعد از بازسازی خانه كعبه برای فرزند و نسل خود دعا کرد: «رَبَّنَا وَاجْعَلْنَا مُسْلِمَیْنِ لَکَ وَمِنْ ذُرِّیَّتِنَا أُمَّةً مُسْلِمَةً لَکَ». در این فرصت کم ادعیه 20و 24 و 25 صحیفه سجادیه را بخوانید و در درگاه خداوند برای والدین، فرزندانتان و نسل خود دعا کنید. پیامبر اکرم(ص) فرمودند که ایشان دعای مستجاب ابراهیم هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمين نواب تصریح کرد:‌ در ادامه حضرت ابراهیم می‌فرمایند: «وَأَرِنَا مَنَاسِکَنَا»؛ یعنی مناسک حج را به ما یاد بده. مناسک باید دقیق و با توجه انجام شود البته باید از وسواس پرهیز کرد. مواردی پیش آمده است که افراد با عدم انجام مناسک به مشکل برخوردند.

 

وی در ادامه به آیات نازل شده در باره غدیرخم اشاره و بیان کرد: خداوند در جای‌جای قرآن کریم پیامبر اکرم(ص) را با تعابیر بلندی مانند طه و یس یاد می‌کند و تأکید می‌فرماید که قرآن را نازل نکردیم که به مشقت بیفتید. با نگاه به سوره مائده مي بينيم با لحنی بی‌سابقه می‌فرماید که ای پیامبر آنچه را به تو نازل شده ابلاغ کن و اگر انجام ندهي رسالت خود را به انجام نرسانده اي.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اظهار کرد: بیان ولایت امیرمومنان آن‌قدر امر مهمی بود که تمام تبلیغ پیامبر(ص) در طول 23 سال یک طرف و این تبلیغ در طرف دیگر قرار می‌گرفت. در واقع دلیل بقای اسلام به ابلاغی است که رسول خدا(ص) مأمور به ابلاغ آن است. همان‌طور که پروژه‌های نیمه‌تمام قابل استفاده نیستند، اسلام بدون امیرمؤمنان(ع)‌ نیز كامل نيست و مهر کمال دین با ولایت امیرمومنان بر اسلام زده شد.


حجت‌الاسلام والمسلمين نواب با تأکید بر اینکه در هر خانه شیعه باید یک نهج‌البلاغه باشد، گفت: بسیاری از دوای دردهای ما در نهج‌البلاغه است. برای مثال افراد زیادی به دلیل لحظه‌ای عصبانیت در زندان هستند. اگر به فرمایش حضرت علی(ع) دقت می‌کردند که خشم نوعي دیوانگی است، در هنگام غضبناک بودن كه خارج از پوشش منطقه عقل است تصمیم نمی‌گرفتند.
سرپرست حجاج ایرانی در پایان بیان کرد: پیشنهاد می‌کنم بانوان در روز مرد برای همسرشان نهج‌البلاغه تهيه و هديه كنند. آقایان نیز برای بانوان نهج‌الحیات بگیرند که مجموعه سخنان حضرت فاطمه(س) است. با پیام‌ها و کلماتی که امیرمومنان(ع) مي فرمايد مسیر زندگی خود را روشن کنید.
بنابر این گزارش، بعد از تلاوت قرآن کریم، گروه تواشیح مصباح‌الهدی در وصف امیرمومنان(ع) اجراي جمع‌خوانی داشت. سپس حاج علی فراهانی، مداح پیشکسوت بعثه مقام معظم رهبری، ضمن شعرخوانی به مناسبت عیدغدیر به مدح فضائل امیرمومنان(ع) پرداخت و حجاج بیت‌الله الحرام با زمزمه ذکر مقدس حضرت علی(ع) را در این جلسه تكرار كردند.

کد خبر 1197291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha