روایت ۱۰ کیلومتری از عشق به مولا/ تجربه متفاوتی از شادی که در غدیر خلق شد

مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر با خلق صحنه‌های زیبا از ابراز محبت به امیرالمومنین(ع) و امام زمان(عج) به عنوان وارث غدیر، بار دیگر ثابت کرد هر جا پای اهل بیت(ع) در میان باشد مردم سختی، گرما، ترافیک و حتی کرونا را نمی‌شناسند و با جان و دل به میدان می‌آیند.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، عشق که در میان باشد، نه گرما می تواند مانعی باشد و نه ترافیک و نه حتی کرونا. عشق که در میان باشد همه پای کار هستند و دل ها به هم پیوند می خورند و جان ها یکی می شوند. و این همان چیزی است که در مهمانی ده کیلومتری غدیر که روز دوشنبه، 27 تیرماه در خیابان ولیعصر(عج) تهران برگزار شد، کاملاً به چشم می آمد.

 

گزارش تصویری کامل این مهمانی را اینجا ببینید.

 

 

 

 

از حدود ساعت 17 محدوده این مهمانی بزرگ مملو از جمعیت بود، از جنوب محل برگزاری که درنظر بگیرید یعنی از خیابان جمهوری و حتی پایین تر از آن جمعیت موج می زد. از شمال هم حتما همین طور بود یعنی بالاتر از چهارراه پارک وی. از غرب که برای‌تان نگویم تا بعد از میدان انقلاب ترافیک بود و فوج فوج جمعیت خود را به میعادگاه غدیری ها می رساندند. از شرق هم که از خود میدان امام حسین علیه السلام ترافیک سنگین بود.

 

حقیقتا قلم قاصر است از وصف این همه دلدادگی به ولایت و امامت. هیچ نوشتاری نمی تواند توصیف کند این حجم از عشق را. موکب های مختلفی در سراسر محل مراسم برپا بود و جالب است بدانیم که علاوه بر گروه های جهادی و قرارگاه های فرهنگی و مذهبی، مجموعه های دیگر هم پای کار بودند. همانطور که در تصاویر معلوم است مجموعه حمل و نقل جاده ای هم به میدان آمده و موکب فرهنگی خود را حوالی تقاطع خیابان ولیعصر(عج) با خیابان طالقانی برپا کرده بود. «سعید وحیدی» مسئول این غرفه به خبرنگار شبستان گفت: ما به صورت خودجوش و خارج از دستورالعمل های اداری تصمیم به راه اندازی این غرفه در محل مهمانی 10 کیلومتری غدیر گرفته ایم. سرود، مولودی خوانی، پخش کلیپ و توزیع شربت و شیرینی و بسته های فرهنگی از جمله اقدامات این موکب بود.

 

 

 

 

 

مثل همیشه مدرسه علمیه دارالسلام تهران پای کار بود. نمایشگاه قرآن کریم که می روید هستند، در نمایشگاه کتاب حضور دارند و در راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز فعالیت دارند. عجیب هستند طلاب جوان این مدرسه. حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اسکندری، استاد مدرسه علمیه دارالسلام تهران و مسئول غرفه این حوزه در مهمانی 10کیلومتری غدیر گفت: از چند ماه پیش که خبر برگزاری چنین جشن بی نظیری را شنیدیم کارگروهی در مدرسه تشکیل دادیم و امروز از صبح زود در خیابان ولیعصر(عج) مستقر شدیم. بخش خط و خوشنویسی، ایستگاه صلواتی، بخش کودک و بازی و محصولات فرهنگی از جمله برنامه های غرفه مدرسه دارالسلام در این بزم عاشقانه بود.

 

 

 

 

آنچه بیش از همه در مهمانی 10 کیلومتری غدیر مشهود بود حضور خانوادگی مردم بود که نشان می داد پدران و مادران درک کرده اند که از بهترین روش های تربیت دینی فرزندان حضور جمعی در چنین محافلی است. البته باید دست مریزاد گفت به دست اندرکاران این جشن باشکوه که با راه اندازی غرفه های کودکانه و توزیع هدیه و اسباب بازی برای کودکان فضایی شاد و مفرح تدارک دیده بودند. معصومه اسماعیلی، مسئول غرفه هیئت جهادی بانوان آل طه در این خصوص به شبستان گفت: تمرکز مهمانی 10 کیلومتری در خیابان ولیعصر(عج) باید روی کودکان باشد که چنین نیز شد. خدا را شکر که پدران و مادران فهیم ایران همراه فرزندان خود در این مراسم شرکت کردند. ما نیز در این غرفه سعی کردیم هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان برنامه داشته باشیم.

در همین راستا اداره کل ورزش و جوانان استان تهران در ابتکاری جالب و البته متفاوت و احتمالا همسو با مطالبه مقام معظم رهبری درباره ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی، ورزش های باستانی، بومی و محلی از نقاط مختلف کشور را به کودکان آموزش می داد. این غرفه از پرمخاطب ترین غرفه ها بود.

 

 

 

 

اهالی مساجد نیز حضور فعالی در برگزاری هرچه باشکوه تر مهمانی بزرگ در روز عید غدیر داشتند. مسجد امام سجاد(ع) و پایگاه بسیج، هیئت شهدا و کانون فرهنگی هنری آن، سه غرفه در ابتدای محل برگزاری مهمانی برپا کرده بودند که تمرکز اصلی شأن بر مخاطب کودک بود. تقریبا روبروی این غرفه، بچه های دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز غرفه ویژه کودکان برپا کرده بودند. هیئت رهروان شهدای این دانشگاه کاری کردن کارستان به طوری که حوالی غرفه آنان مملو از کودکان بود. نقاشی، سرود، بازی و البته تقدیم هدایای متناسب با سن کودکان. ضمنا ایستگاه صلواتی این غرفه نیز به همت بسیجیان و هیئت شهدای دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای یکی دو ساعت به راه بود و خدمت رسانی می کرد.

 

 

در این میان، اما شاید جالب ترین اقدام این مهمانی در میدان ولی عصر(عج) انجام شد جایی که مردم اسباب بازی های کودکان را در قالب پویش هدیه اسباب بازی، به نیازمندان تقدیم می کردند.

 

 

 

 

از جلوه های دیگر در مهمانی بزرگ غدیر، حضور روحانیون جوان و میانسال در میان مردم و توزیع شربت و شیرینی و شکلات و اقلام فرهنگی توسط آنان بود. حجت الاسلام والمسلمین علی معروفی در این باره به خبرنگار شبستان گفت: ما روحانیون و طلبه ها وقتی شاهد این همه عشق و علاقه مردم به ولایت هستیم و می بینیم که مردم در حالی که مرحله جدیدی از شیوع کرونا آغاز شده و هوا هم بسیار گرم است، خود را برای عرض ادب به ساحت مقدس امیرالمومنین علیه السلام به خیابان ولیعصر(عج) تهران رساندند، هم لذت می بریم و هم غبطه می خوریم که  ما چقدر کم کار کرده ایم و چرا به درستی قدر این مردم را ندانستیم. جالب تر اینکه چند تن از طلاب لباس های شخصیت های کارتنی بر تن کرده و با بازی و قصه واقعه غدیر را به زبان کودکانه بازگو می کردند.

 

موکب بزرگ علی(ع) ولی الله در حوالی تقاطع خیابان ولیعصر(عج) با خیابان فاطمی مستقر شده بود، به صورت ویژه و به چند زبان سرود «سلام فرمانده» را اجرا می کرد و مردم نیز این سرود ماندگار ملی مذهبی را زیر لب زمزمه می کردند. البته سرودهای مرتبط با عید غدیر و امیرالمومنین علی علیه السلام نیز اجرا می شد.

 

مهمانی 10کیلومتری غدیر در خیابان ولیعصر(عج) تهران، همانطور که زودتر از ساعت 18 با حضور صدها هزار نفری مردم، شروع شده بود، تا پاسی از شب هم ادامه داشت و تا حدود نیمه شب جمع کثیر مردم در آن حضور داشتند.

 

این حضور و همراهی بی نظیر مردمی در مهمانی 10 کیلومتری غدیر، تجربه ای متفاوت از شادی های مومنانه را رقم زد و نشان داد هر جا مردم پای کار هستند صحنه هایی زیبا از عشق و همدلی و ابراز محبت به ساحت قدسی اهل بیت(ع) رقم می خورد.

کد خبر 1197346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha