مطالبه گری باید به دور از افراط و تفریط و همراه با شناخت دقیق از مسائل باشد

امام جمعه کرمان، مطالبه گری را برای کسی که می خواهد سردمدار مطالبه گری و نه صرفاً هوادار این جریان باشد؛ نیازمند شناخت دقیق مسائل و شناخت از صحنه مبارزه دانست و گفت: مطالبه گران متدین و متشرع و عالم به این فن داریم اما منسجم نیستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، سه شنبه(۲۸ تیر) در دیدار دبیر قرارگاه استانی مبارزه با مفاسداقتصادی با وی؛ زنده بودن بخشی از احکام دین را وابسته به امربه معروف و نهی از منکر صحیح دانست.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه برای مطالبه گر مهم است که نسبت به دو مسئله قانون و شرع مراقبت و مواظبت داشته باشد؛ افزود: باید بر مبنای قانون حرف زد و انتقاد کرد و مهمتر از قانون، شرع است که در اسلام در هر چیزی چهارچوب گذاشته شده و روش و حدود و ثغور شرعی در اسلام شفاف است که چگونه باید مطالبه گری کرد.

 

 

وی با متذکر شدن این مطلب که مطالبه گری یا برای حمایت ار حقوق شهروندان است و یا حمایت از احکام الهی که در هر دو، حدود و ثغور آن مشخص است؛ افزود: گاهی مشکل این است مجریان قانون، قانون را جدی نمی گیرند.

 

 

امام جمعه کرمان با افزودن این مطلب که حدود و ثغور شرعی مرز میان مطالبه و غیر آن را مشخص می کند؛ خاطرنشان کرد: هر وقت مسئله ارزشی مطرح می‌شود ممکن است آن مسئله دچار افراط و تفریط شود لذا مطالبه گر باید دچار افراط و تفریط نشود و این آموزش می خواهد.

 

 

وی مطالبه گری در عرصه های مختلف اعم از اقتصادی، فرهنگی و سیاسی را برای کسی که می خواهد سردمدار مطالبه گری و نه صرفاً هوادار این جریان باشد؛ نیازمند شناخت دقیق مسائل و شناخت از صحنه مبارزه دانست و اظهار کرد: مطالبه گران متدین و متشرع و عالم به این فن داریم اما منسجم نیستند.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با تأکید بر اینکه مطالبه گری باید هدف داشته باشد خواه به نتیجه برسد یا نرسد؛ بیان کرد: مشوق و طرفدار جدی مطالبه گری هستم اما هر کاری آموزش، علم، همدلی و همراهی می خواهد و پیشرفت در هر حوزه ای نیازمند دو موضوع توجه به واقعیات و آرمان ها است زیرا اگر شناخت از واقعیت نداشته باشیم پیشرفت کُند است.

 

 

وی افزود: مطالبه گران هر چه نقشه راه را بر این دو محور داشته باشند از احساسی عمل کردن و شعارزدگی خارج شده و بهتر موفق می شوند زیرا گاه میدان مبارزه را سخت تر و مورد هجمه وسیع تری می کنیم چون سراغ سرچشمه نمی رویم.

 

 

امام جمعه کرمان با تأکید بر اینکه دست اندرکاران مبارزه با مفاسد اقتصادی نیاز به مشورت و اندیشه ورزی دارند؛ تصریح کرد: آرمان ها باید به اصلاح جامعه کمک کند نه اینکه دنبال این باشیم به اسم که تمام شود.

کد خبر 1197566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha