۱۵ بقعه متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد میزبان جشن عید سعید غدیر خم

حجت الاسلام مومنی شاد گفت: ویژه برنامه های جشن عید سعید غدیر خم در ۱۵ بقعه متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، حجت‌الاسلام «قاسم مومنی شاد» در بازدید از بقعه متبرکه امامزاده مختار علیه السلام شهرستان بویراحمد، اظهار کرد: فضاسازی بقاع متبرکه اعم از تبلیغات محیطی پیرامون بقعه و آذین‌بندی صحن، راه‌اندازی کاروان‌های شادی با عنوان شمیم ولایت، قرائت دعای عرفه در بقاع متبرکه، خطبه خوانی و نورافشانی در شب عید غدیر از جمله برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در دهه ولایت بود.

 

معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: ویژه‌ برنامه های «جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی» به مناسبت دهه مبارک امامت و ولایت در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد از ۱۸ تیرماه تا ۲۷ تیرماه برگزار شد.

حجت الاسلام مومنی شاد افزود: اقدامات اجتماعی با عنوان تبرکات علوی، جهت اجرا در دستور کار مراکز افق بقاع متبرکه قرار گرفته است که یکی دیگر از فعالیت های اجرا شده، توزیع بسته های حمایتی بین فقرا و نیازمندان پیرامون بقاع متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

 

وی ادامه داد: امام صادق علیه السلام در حدیثی فرمود «عید غدیر، روزى است که رسول خدا (ص) على علیه السلام را به عنوان پرچمدار براى مردم برافراشت و فضیلت او را در این روز آشکار کرد و جانشین خود را معرفى کرد، بعد به عنوان سپاسگزارى از خداى بزرگ آن روزه را روزه گرفت و آن روز، روز روزه دارى و عبادت و طعام دادن و به دیدار برادران دینى رفتن است. آن روز، روز کسب خشنودى خداى مهربان و به خاک مالیدن بینى شیطان است».

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت: ۲۲۵ بقعه متبرکه در سامانه جامع بانک مدیریت اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد ثبت شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1197608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha